Proiectul de reabilitare a centurii feroviare a Capitalei, precum și implementarea unui tren urban se află tot în stadiul de proiect chiar dacă, în anul 2012, autoritățile de la Transporturi anunțau că acest proiect este aproape finalizat, informează Hotnews.
În anul 2011, autoritățile de la Transporturi reactivau unul din proiectele mai vechi de reabilitare a centurii feroviare a Capitalei. Proiectul, ce urma să fie implementat de către Ministerul Transporturilor, împreună cu CFR, Metrorex, dar și RATB, presupunea reabilitarea actualei centuri feroviare a Capitalei, introducerea de trenuri de călători pe această rută, reabilitarea gărilor de pe traseu și realizarea unor puncte intermodale pentru transferul călătorilor între trenuri, metrouri și autobuze.
Cu toate astea, de pe la finalul lui 2012 și până în prezent aproape mai nimic nu s-a mai auzit de reabilitarea centurii feroviare a Capitalei.
Cu privire la stadiul actual, Ministerul Transporturilor susține că o parte a fost inclusă în reabilitarea liniei București – Giurgiu, iar în ceea ce urmează va fi nevoie de un studiu de fezabilitate și, poate, de implicarea financiară a autorităților din Ilfov.
“Prima parte a acestui proiect, și anume segmentul de sud-vest al centurii feroviare, a fost inclus în programul de modernizare a liniei CF Giurgiu – București. Următoarea etapă care trebuie demarată este procedura de contractare a serviciului de elaborare a studiului de fezabilitate aferent acestui obiectiv de investiții”, a precizat Ministerul Transporturilor pentru HotNews.ro.
Autoritățile de la Ministerul Transporturilor susțin că este “importantă cooptarea autorităților județului Ilfov pentru o eventuală contribuție financiară, planificarea unui studiu în colaborare cu autoritățile locale fiind reiterata atât în cadrul comisiei care a circulat cu trenul de probă, acțiune desfășurată în data de 31 august 2012, cât și în cadrul întâlnirilor ulterioare”.
În ceea ce privește lucrările ce s-au făcut până acum, ele au fost punctuale, pentru a remedia deficiențele majore de pe traseul centurii feroviare. În prezent, pe centură feroviara a Capitalei circulă doar trenuri de marfă.
Trenurile urbane și periurbane reprezintă o soluție pentru transportul călătorilor aplicată cu succes în multe capitale europene sau metropole internaționale. O astfel de infrastructura asigură conexiunile orașului propriu-zis cu localitățile din zonă metropolitană și se interconectează cu infrastructura de transport în comun (metrou, autobuz, tramvai) deja existentă.