După cinci ani de când a coborât în subteran, „cârtița” Sfânta Filofteia a ieșit joi la suprafață, fapt ce marcheză încheierea lucrărilor de excavație la tunelurile Magistralei 5 de metrou, Eroilor – Drumul Taberei.
Cele două utilaje, denumite Sfânta Varvara și Sfânta Filofteia, fuseseră puse pe poziţie pe 15 noiembrie 2012, în prezența fostului director general al Metrorex Gheorghe Udrişte şi a reprezentanţilor constructorului, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – AB Construct SRL.
„Utilajele beneficiază de Earth Pressure Balance (EPB), cea mai modernă soluţie tehnologică de construire a tunelurilor de metrou la nivel internaţional. Traseul acestora este programat pe baza unor indicatori meniţi să asigure desfaşurarea în parametri optimi de calitate şi siguranţă a lucrărilor. Pentru stabilirea acestuia, a fost analizată litologia terenului pe unde vor trece cele doua utilaje, din 50 în 50 de metri, prin foraje executate la 30 de metri adâncime”, precizau constructorii la vremea respectivă.
Magistrala 5 a metroului bucureștean va avea 10 staţii, o.lungime de 6,2 km şi va veni în sprijinul necesităților de trasnport ale peste 300.000 de locuitori ai Capitalei. Linia de metrou va putea rezolva preluarea fluxului de călători, pe direcţia spre centru şi va descongestiona traficul general de pe artera Bulevardul Drumul Taberei prin diminuarea numărului de vehicule de transport în comun de suprafață.