Facebook, cea mai importantă reţea de socializare din lume, va atinge cifra de 500 de milioane de utilizatori, la nivel global. Cu o istorie de şase ani, să accesezi contul de Facebook a devenit deja un ritual în vieţile noastre de zi cu zi. Chiar şi cei care nu vedeau cu ochi buni Facebook-ul au fost atraşi să se implice de teamă să nu rămână pe dinafară pentru că ceilalţi colegi au cont. A conectat prieteni vechi şi familii. A testat limitele a ceea ce vrem să împărtăşim ce vrem să rămână privat, potrivit washingtonpost.com, citat de realitatea.net.
„Cu cât cantitatea de informaţie personală este mai mare cu atât numărul companiilor şi reţelelor de publicitate cu acces la informaţii este mai mare, consumatorii trebuie să înţeleagă că informaţiile pe care le dau sunt împărtăşite şi să fie atenţi dacă nu vor să-şi pună viaţa pe tavă”, spune David Vladeck, şeful Federal Trade Commission. Reţeaua Facebook pregăteşte şi lansarea secţiunii „Facebook Stories”, unde utilizatorii vor putea să împărtăşească felul în care reţeaua socială le-a schimbat viaţa. Facebook a atras atenţia Hollywood-ului. Sony Pictures va lansa „The Social Network”, un film despre originile Facebook-ului în octombrie.
500 de milioane de utilizatori înseamnă populaţia SUA, Japoniei şi Germaniei la un loc. Sau de două ori populaţia Mexicului şi populaţia Baziliei. Universul Facebook este mai puţin decât jumătate din populaţia Indiei, dar în ultimul an numărul utilizatorilor s-a dublat. „A fost o provocare să reuşim să creştem de la zeci sau mii de utilizatori la sute de milioane”, spune Zuckerberg fondatorul Facebook-ului, pe care l-a creat în camera de cămin de la Universitatea Harvard, acum şase ani. Firma s-a mutat de la Universitatea Avenue din Palo Alto într-un campus mai mare, la Page Mill Road.
Facebook a stârnit controverse, cele mai multe legate de faptul că regulile de confidentialitate sunt insuficiente şi pun utilizatorii în pericol. Cel mai mare pas greşit pe care l-a făcut Facebook-ul a fost momentul în care şi-a schimbat politica intimităţii în decembrie. Acest lucru a condus la nemulţumiri din partea utilizatorilor. „Facebook-ul e la fel ca celelalte companii care pun pe primul plan tehnologia şi se gândesc mai târziu la consumatori şi la confidenţialitatea lor”, a declarat directorul executiv al EPIC.