De frica atenţionării cod portocaliu de ninsori şi viscol emisă de Administrația Națională de Meteorologie, compania de administrare a infrastructurii feroviare CFR SA a luat o măsură fără precedent: a oprit de joi circulaţia tuturor trenurilor de marfă pe magistrala Bucureşti-Constanţa, precum și a câtorva trenuri de călători.
„Este pentru prima oară când în sistemul feroviar se dă o asemenea interdicţie”, au declarat pentru România liberă surse din domeniu.
Ca urmare a acestei măsuri, toate liniile din Gara Bucureşti Băneasa sunt ocupate de garnituri de marfă garate, care nu şi-au mai putut continua călătoria spre Constanţa.
ANM a emis joi dimineața o avertizare Cod portocaliu de ninsori și viscol puternic pentru București și 11 județe din sudul și estul țării, valabilă de vineri dimineața de la ora 2,00, până seara la ora 18,00. Potrivit meteorologilor, în a doua parte a nopții de joi spre vineri (05/06 ianuarie) și în cursul zilei de 6 ianuarie, în Municipiul București și în județele Ilfov, Teleorman, Giurgiu, Călărași, Ialomița, Buzău, Brăila, Constanța, Tulcea, Galați și Vrancea, temporar viscolul va fi puternic, rafalele vântului vor atinge 70-85 km/h, reducând vizibilitatea sub 50 de metri și local troienind zăpada.
ANM a emis și o avertizare Cod galben de ninsoare și viscol, valabilă în sudul, centrul și estul țării, în perioada 5 ianuarie, ora 22,00 – 6 ianuarie, ora 20,00. În intervalul menționat aria ninsorilor se va extinde treptat dinspre Lunca Dunării și va cuprinde sudul, centrul și estul țării. În Oltenia, Muntenia, Dobrogea, sudul și centrul Moldovei, precum și în zona Carpaților de Curbură, local ninsorile vor fi însemnate cantitativ și se va depune strat de zăpadă consistent.
Potrivit meteorologilor, va fi viscol în Dobrogea, în cea mai mare parte a Munteniei și în jumătatea sudică a Moldovei unde vântul va avea intensificări cu viteze de 50-70 km/h. În Carpații de Curbură și zona înaltă din Carpații Meridionali rafalele vor depăși 80-90 km/h, iar zăpada va fi spulberată și troienită.
Chiar dacă a fost modernizată la standarde europene, trenurile putând circula cu până la 160 km/oră, magistrala feroviară Bucureşti este în fiecare iarnă vulnerabilă la viscol, din cauza lipsei perdelelor forestiere de protecţie. În aceeaşi situaţie este şi Autostrada Soarelui.