35.4 C
București
luni, 8 august 2022
AcasăSpecialEuropa se invarte cu rulmentii de la Sibiu

Europa se invarte cu rulmentii de la Sibiu

» Compania franceza SNR Roulements va fi integrata in NTN Group din Japonia, principalul furnizor de produse "aftermarket" pe piata auto mondiala.

» Francezii au o fabrica la Sibiu care produce rulmentii pentru cele mai populare modele auto.
opt din cele mai populare zece modele de automobile vandute de marii producatori auto din Europa folosesc rulmenti fabricati la Sibiu de angajatii companiei SNR Roulements, subsidiara din Romania a firmei cu acelasi nume si cu sediul general la Annecy (Franta). Acum francezii de la SNR Roulements se pregatesc pentru ultimele faze ale fuziunii cu gigantul japonez NTN Group, situatie care va aduce nu doar o crestere a pietei de desfacere pentru produsele firmei, ci si o potentiala dezvoltare a sitului industrial SNR de la Sibiu.
Lider pe piata mondiala in productia de rulmenti cu bile, compania SNR Roulements a decis sa construiasca o fabrica in Romania, ca raspuns la necesitatile celui mai importat client al sau – Grupul Renault – ce tocmai achizitionase fabrica de la Pitesti. "Am ales Sibiul pentru infrastructura, dar si pentru ca e la poalele unei zone muntoase, ceea ce pentru noi, francezii, stabiliti aici, este foarte important din punct de vedere psihic. Annecy, orasul nostru, se afla intr-o zona muntoasa, iar prezenta in apropiere a muntilor ne face sa ne simtim ca acasa", spune Serge Janier Dubry, directorul general al fabricii SNR de la Sibiu. La un an dupa deschiderea santierului, in primavara 2004, de pe banda de asamblare iesea primul rulment SNR fabricat la Sibiu.

Piesa de baza
Secretul succesului SNR Roulements nu este neaparat un… secret. Compania are o traditie industriala indelungata, iar din 1984 detine patentul pentru ASB-Active Sensor Bearing, rulmentul cu senzor de miscare, folosit in componenta sistemelor de franare ABS, piesa pentru care productia a ajuns la un volum de circa 80.000 de bucati pe zi. "Inovatia inginerilor nostri a ajuns la o aplicatie mondiala datorita folosirii pe scara larga a sistemelor ABS. Practic, rulmentul ASB este echipat cu senzori magnetici care capteaza informatii despre viteza rotii si permite acesteia sa treaca foarte rapid de la viteze mari de miscare la viteza zero si invers, fara ca roata sa se mai blocheze", spune directorul de vanzari Bruno Gauthier.

Rulmenti pentru Logan
60.000 este cantitatea de rulmenti pe care fabrica de la Sibiu ii produce intr-o zi pentru larga varietate de clienti ai companiei. Frezati mecanic si asamblati la Sibiu, rulmentii ajung apoi in fabricile marilor producatori auto francezi si germani si, mai nou, pe pietele din Japonia si Coreea. Fabrica sibiana produce toata gama de 15 rulmenti necesara echiparii Daciei Logan. Rulmentii pentru roti, cutia de viteze, transmisie si ambreiaj sau cei pentru suspensii sunt produsi la Sibiu si ajung apoi pe modelele fabricii de la Pitesti, inclusiv pe tipul MCV. In lume, spun reprezentantii companiei, circa 320.000 de rulmenti SNR sunt montati pe masini in fiecare zi.

Investitia din Sibiu
Inceputa in martie 2003 de la stadiul "greenfield", investitia in SNR Rulmenti Sibiu a ajuns acum la 27 de milioane de euro si, odata incheiata fuziunea cu NTN Group, are toate sansele sa se extinda. "Fabrica detine inca trei parcele libere pentru constructii de productie, dar viitorul va depinde de strategiile de dezvoltare ale partenerilor nostri de la NTN", a declarat Serge Janier Dubry, directorul general al SNR Sibiu. Acum in firma lucreaza 330 de angajati, 40% din ei cu studii superioare, iar in primavara acestui an compania a marcat festiv iesirea de pe banda de asamblare a rulmentului cu numarul 20 de milioane, produs la Sibiu.

Fuziune cu japonezii
Din aprilie 2007, SNR face parte din NTN Group, de produse auto aftermarket din lume. Dupa acordul initial cu grupul Renault, principalul client al SNR, si dupa acceptul autoritatilor antitrust de la Bruxelles, fuziunea a intrat in faza finala. In 2008 NTN, va ajunge la un procent de 51% din capitalul SNR, cu optiune de cumparare pana la 80% in urmatorii cinci ani.

Cele mai citite

Sindicaliștii din educație îi dau peste nas șefului ANAF. Ca să câștigi 60.000 de euro pe an trebuie să faci zilnic 9 ore de...

Calculele teoretice nu se potrivesc cu practica. Șeful ANAF crede că profesorii care dau meditații sunt oameni bogați. Întrebarea este câte meditații trebuie să...

Au fost lansate licitaţiile pentru cele patru tronsoane ale Autostrăzii A13

Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, luni, că au fost lansate licitaţiile pentru cele patru tronsoane ale Autostrăzii A13, Sibiu-Făgăraş în lungime de 68,05 kilometri. „Licitaţii...

Securicii fac poc, serviți cu AOC

Reducerea posturilor guvernamentale rămâne doar un enunț de adormit Mitsura. De parcă n-ar exista destule instituții controlate prin acoperiți, guvernanții crează Agenția pentru Operațiuni...
Ultima oră
Pe aceeași temă