8.4 C
București
sâmbătă, 9 noiembrie 2024
AcasăSpecialEmil Constantinescu: În România există o profundă criză morală

Emil Constantinescu: În România există o profundă criză morală

Fostul preşedinte Emil Constantinescu consideră că în România există o profundă criză morală, informează Agerpres.

„În ciuda faptului că nu avem o criză politică, nu avem o criză de securitate naţională, avem o profundă criză morală. (…) La acest lucru trebuie să ne gândim şi noi, şi fraţii noştri din Basarabia. Pentru că nu poţi să lupţi pentru un ideal înalt, fiind tu corupt sau compromiţându-te pe tine. Pentru că atunci se întâmplă ceva şi mai grav, compromiţi şi idealurile pentru care declari că lupţi”, a afirmat vineri Emil Constantinescu.

El a făcut aceste aprecieri  la sesiunea solemnă „Aniversarea a 98 de ani de la revenirea Basarabiei la Patria mamă, România”, organizată în Aula Bibliotecii Academiei Române. 

Fostul șef de stat consideră că Basarabia reprezintă un simbol, ”pentru că păstrarea limbii române şi a identităţii româneşti aici este un miracol”. 

„De ce Basarabia este un simbol? Pentru că păstrarea limbii române şi a identităţii româneşti în Basarabia este un miracol. (…) Nicăieri nu a existat o asemenea presiune de deznaţionalizare şi de distrugere ca în Basarabia”, a spus Constantinescu. 

El a amintit că familia sa şi el însuşi au fost „de două ori refugiaţi în faţa Armatei Roşii”. „De multe ori au plecat spre România din Basarabia elitele intelectuale, oamenii politici, profesorii, preoţii”, a susţinut Constantinescu. 

Acesta a precizat că Basarabia a reuşit să îşi păstreze identitatea datorită ţăranilor care au rămas în sate. „Demnitatea naţională este lucrul cel mai important pe care îl poate câştiga o naţiune. (…) Ea nu este un cadou nici din partea marilor puteri, nici din partea şefului statului, a Guvernului. Demnitatea naţională este suma demnităţilor individuale”, a explicat acesta. 

La rândul lui, academicianul Constantin Bălăceanu-Stolnici a spus că, la 92 de ani, a ajuns să trăiască „momente foarte dificile, în care identitatea naţională este destul de apăsată”. 

„Eu nu sunt omul conspiraţiilor, dar există pe undeva o tendinţă, care, sub umbrela acestei globalizări, încearcă să surpe elementele pozitive care pot să susţină identitatea naţională. (…) Asistăm la o campanie de subminare a valorilor româneşti şi de promovare a unui internaţionalism, a unei globalizări, care ar trebui să se rezume numai la spaţiul economic şi politic poate, dar nu la tradiţii, la istorie, la religie ş.a.m.d. (…) De aceea unirea aceasta a Basarabiei trebuie să fie pentru noi un simbol. (…) Mă gândesc şi la Bucovina, nordul Bucovinei, la Ţinutul Herţei”, a adăugat acesta.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Doar 60% din populația activă este angajată în 14 județe din România, cu diferențe mari între regiunile țării

Un număr semnificativ de 14 județe din România au sub 60% din populația activă angajată, conform datelor recente ale Institutului Național de Statistică, analizate...

Cod galben de vânt și ceață, rafale de peste 60 km/h și vizibilitate scăzută în mai multe județe ale țării

ANM a emis, sâmbătă, mai multe avertizări cod galben de vânt şi ceaţă, valabile în mai multe judeţe ale ţării Meteorologii anunţă ploi, vânt şi...

Studiu: De Black Friday, majoritatea românilor caută oferte online, dar 1 din 3 preferă magazinele fizice

Intenția de cumpărare este influențată de dorința de a profita de oferte, de a achiziționa produse la prețuri reduse, dar și de a economisi...
Ultima oră
Pe aceeași temă