Prima reclama la coniacul Unirea a intrat repede in folclorul urban si s-a transformat intr-o mica revolutie, din pacate automimetica, in lumea publicitatii autohtone. Asta pentru ca in scurta vreme toti publicitarii s-au lasat virusati de ideea ca orice brand alcoolic de la bere, vodca, coniac pana la vinars n-are nevoie de nimic altceva decat de un grup de insi pusi pe farse sau jocuri verbale ca sa se vanda fara probleme. Un cocteil in care diferentele de continut, culoare si bucuria betiei nu se mai vad.
Pe aceeasi reteta, in urma cu doi ani apareau primele reclame care parodiau fie celebra frizura cu suvita a lui Traian Basescu, fie sloganul sau electoral. O vreme publicitarii s-au mai calmat, numai ca recent atat un cotidian central, cat si o clona a unei televiziuni generaliste au luat cu asalt spatiile dedicate reclamelor cu niste clipuri a caror imaginatie se limiteaza doar la bascalia cu tinta prezidentiala. Or daca un promo trebuie sa descrie macar in parte continutul unui produs, mai ales cand e vorba de un produs media, confuzia pana la identificare a liniei editoriale cu lupta cu "dusmanul" politic al patronatului nu face decat sa neutralizeze si sa anonimizeze mesajul promovat. Transformarea lui Basescu intr-un Dorel bun la toate este o idee fixa si plictisitoare.