14.6 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSportFormula 1CARTELUL GALBEN. Autorizații de taxi traficate ilegal la vârful Primăriei București |...

CARTELUL GALBEN. Autorizații de taxi traficate ilegal la vârful Primăriei București | SERIAL EXCLUSIV ROMÂNIA LIBERĂ

Autorizațiile de taxi din București sunt traficate ilegal cu semnătură de la vârful Primăriei Capitalei. În mod ironic, compania de avocatură angajată de Primărie să ofere consiliere juridică a subliniat că nu sunt îndeplinite condițiile legale. Totuși, viceprimarul Aurelian Bădulescu a semnat pentru transferul autorizațiilor, în locul Gabrielei Firea, când aceasta din urmă era într-o delegație externă.

Pe piața neagră, o autorizație de taxi costă între 5.000 și 8.000 de euro. Evident, e vorba de sume nefiscalizate, care nu apar în scripte. Oficial, “închirierea” anuală a unei autorizații de taximetrie de la PMB costă doar 150 de lei, adică sub 35 de euro.

Firea – în delegație, Bădulescu dă autorizație

La scurt timp după preluarea mandatului de primar general, Gabriela Vrânceanu-Firea a plecat într-o scurtă delegație. Se întâmpla în 2016, la jumătatea lunii iulie. În locul ei, la șefia Primăriei Municipiului București, l-a lăsat pe viceprimarul Aurelian Bădulescu, fostul avocat al lui Gigi Becali. De altfel, Becali este nașul de cununie al soților Gabriela Firea și Florentin Pandele, primarul orașului Voluntari. În plus, Aurelian Bădulescu a fost propus și susținut de consilierii generali PSD, controlați de Firea, pentru funcția de viceprimar al Bucureștiului.

Astfel, pe 18 iulie 2016, viceprimarul Aurelian Bădulescu avea oficial atribuții de primar general. În acea zi, a emis nu mai puțin de 30 de dispoziții de primar general, ilegale, prin care a aprobat transferul autorizațiilor de taxi de la firmele D’Artex Service SRL și Perrozzi SRL către alte societăți, rezultate în urma “spargerii” celor două companii în multe altele mai mici (D’Artex în 23 de firme și Perrozzi în șapte).

Biroul de Presă al PMB a transmis, la solicitarea RL, că, în perioadele în care viceprimarul Aurelian Bădulescu a avut delegate atribuțiile primarului general, au fost semnate documente prin care au fost acordate 101 autorizații de transportator și 187 autorizații taxi.

Primăria: “Nu suntem obligați să răspundem la interogatoriu”

Pe piața neagră, cesionarea sau cedarea prin divizare a unei autorizații de taxi costă între 5.000 și 8.000 de euro. În același timp, Primăria Capitalei încasează o redevență anuală de doar 150 lei pentru fiecare autorizație.

Pentru a afla ce documente au stat la baza emiterii celor 30 de dispoziții de primar semnate de Aurelian Bădulescu, am solicitat clarificări de la primarul Gabriela Firea, prin Biroul de Presă al Primăriei Municipiului București. Nu am primit răspunsul la întrebările formulate în baza Legii 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public.

Însă, ni s-a transmis că „cele 13 întrebări nu reprezintă informații de interes public în sensul Legii 544/2001, autoritatea de autorizare având obligația de a răspunde la un astfel de interogatoriu doar în condițiile art. 351 și următoarele din Codul de Procedură Civilă (art. 351 – Încuviințarea interogato­riului – Instanța poate încuviința, la cerere sau din oficiu, chemarea la interogatoriu a oricăreia dintre părți, cu privire la fapte personale, care sunt de natură să ducă la soluționarea procesului)”.

Scandal în Primăria Capitalei

Mai mult, cele 30 de dispoziții de primar general semnate de Bădulescu au generat un scandal monstru în Primăria Municipiului București. O parte dintre funcționarii și angajații Primăriei au refuzat să gireze documentele ulterior. Principalul motiv care a generat conflictul a fost că dispozițiile de primar au fost emise ilegal: nici cele două firme-mamă, D’Artex Service SRL și Perrozzi SRL, dar nici firmele-pui nu au depus toate documentele prevăzute de lege pentru a putea fi emise dispozițiile de primar.

Surse din cadrul Direcției Juridice au precizat că din dosarele depuse de reprezentanții celor două firme lipseau certificatele de atestare fiscală pentru firma D’Artex și societățile rezultate din divizarea acesteia: „Din certificatele de atestare fiscală reiese dacă firmele au datorii la stat. În plus, o parte din firmele nou-înființate nu aveau depuse la dosar documente din care să rezulte că dețin licențe pentru trans­port persoane. În asemenea situații, nu se puteau emite dispozițiile de primar general, dar s-au emis complet ilegal”.

Directorul Doman: „Cele două firme au avut datorii”

Direcția Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei se ocupă de gestionarea autorizațiilor de taxi emise la nivelul municipiului București. Directorul executiv adjunct al acestei direcții, Daniel Doman, a confirmat pentru RL informațiile furnizate de sursele RL, însă susține că dispozițiile de primar semnate de viceprimarul Bădulescu sunt legale. În plus, Daniel Doman i-a luat apărarea lui Bădulescu și a menționat că, de fapt, prin dispozițiile de primar s-a luat act de hotărârile judecătorești prin care s-a aprobat dizolvarea. Nimic mai fals: prin cele 30 de dispoziții de primar s-au împărțit autorizațiile de taxi deținute de firmele D’Artex și Perrozzi către firmele-pui.

„Cele două firme au avut datorii (caz în care nu pot cesiona autorizațiile de taximetrie – n.r.). Prin hotărârea de instanță, s-au repartizat firmelor divizate și activele, și pasivele. Adică și datoriile. Fiecare societate a primit și bunurile, mașinile, alea, alea, plus o parte din datorii, proporțional cu câte autorizații s-a dat la fiecare. Noi am luat act de hotărârea de instanță. Văzând aia, am făcut referatul de specialitate care a spus că da, am luat act de hotărârea de instanță, și le-am dat la primar pentru recunoașterea divizării. Iar lor le-am comunicat ce trebuie să aducă să ducem la îndeplinire toată hotărârea. Și la D’Artex, și la Perozzi au fost la fel. Nu au fost toate documentele complete. Dar s-au completat după ce au fost emise dispozițiile de primar”, a declarat Daniel Doman.

Ristea de la D’Artex: “Dumneavoastră mă șantajați”

Societatea D’Artex Service SRL figura pe anul 2015 cu datorii de peste 1,36 milioane lei și o pierdere de 717.544 lei. În acte, societatea era patronată de Vasilica Ristea, însă, neoficial, era controlată de soțul ei, Teodor Ristea.

Pe 27 iunie 2016, la câteva zile după ce Gabriela Firea și-a început mandatul de primar al Capitalei, nu mai puțin de 23 de firme au solicitat să li se atribuie în total 97 de autorizații de taxi deținute de D’Artex, ca urmare a “spargerii” societății. Cererile celor 23 de firme au fost analizate cu prioritate de către Direcția Transporturi, deși existau solicitări asemănătoare ale taximetriștilor din București încă din 2015. După doar trei săptămâni, cele 23 de firme au primit autorizațiile solicitate prin Dispoziții de Primar, semnate de viceprimarul Aurelian Bădulescu.

Conform datelor de la Registrul Comerțului, 11 din cele 23 firme care au preluat autorizațiile de taxi de la D’Artex sunt patronate de Vasilica Ristea și Alexandru Ristea. Întrebat cum s-a făcut “spargerea” firmei de taxi, Teodor Ristea a spus că nu are nici o legătură. „Nu aveți ce să mă întrebați pe mine. Nu are… ce să mă întrebați dumneavoastră… de la «România liberă» sub formă de șantaj. Dumnea­voastră mă șantajați. Nu mă deranjează. Altceva?”, a spus Ristea.

Avertismentele avocaților, ignorate

În decembrie 2015, Primăria Capitalei a semnat un contract de prestări servicii juridice cu casa de avocatură Mocanu&Asociații pentru a asigura sprijin Direcției Juridice, condusă de Adrian Iordache. Pe 1 iunie 2016, firma Perrozzi a depus documentele de “spargere” a societății la PMB, pentru ca, prin deciziile de primar general, să transfere autorizațiile de taxi către noile firme, rezultate în urma “spargerii”.

În urma analizării documentelor, casa de avocatură i-a transmis directorului Florin Legea, șeful Direcției Trans­porturi, un document de șapte pagini în care constată o serie de nereguli legate de “spargerea” firmei Perrozzi. Cu toate acestea, dispozițiile de primar semnate de viceprimarul Aurelian Bădulescu au fost emise. 


Citește ziarul integral în format .PDF aici !

Cele mai citite

Dan Podaru candidează din partea PER la funcția de primar al sectorului 1

Fostul consilier local Dan Podaru va fi candidatul Partidului Ecologist Român pentru funcția de primar al sectorului 1, după ce formațiunea sa politică, Alianța...

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Liniile STB care duc la Arena Națională, modificate cu ocazia partidei FCSB – Rapid

În această sâmbătă, liniile 86, 90 și 143 vor funcționa pe trasee temporar modificate, informează Societatea de Transport București (STB). “Cu ocazia organizării meciului de...
Ultima oră
Pe aceeași temă