Prima colonie hippy s-a înfiinลฃat în 1910, în comuna Ascona din Elveลฃia, situatฤ pe lângฤ lacul Maggiore. Acolo s-au adunat grupuri de excentrici din lume pentru a se dฤrui paradisului plฤcerilor, iubirii libere, veganismului, studiului tantric, nudismului ลi psihanalizei. Ideile lui Engels ลi Marx cutreierau libere mapamondul.
Din cauza punctelor de vedere diferite ลi a obiectivelor divergente, dupฤ douฤzeci de ani falansterul s-a spulberat. Treizeci de ani mai târziu, baronul german Eduard von der Heydt a construit un castel de tip bauhaus pe deal. Un centru multicultural, cu largi perspective în naturฤ, ลi un muzeu al experimentului trecut.
Erich Mühsam, un personaj aflat la graniลฃa anarhismului politic cu marxismul cultural, a definit „Ascona“ ca pe un sat utopic, plin de visare, libertinaj, un sanatoriu de moravuri. Acolo ลi-a definit arta poeticฤ. Monte Verità, locul unde se situeazฤ aลezฤmântul cultural, mฤrturiseลte prin colecลฃiile sale portul pฤrului lung, al sandalelor, mâncarea macrobioticฤ, desfrâul vieลฃii de atunci, socializarea într-un câmp tactic pentru psihanaliลtii urmaลi ai lui Freud. Noua filosofie a libertinajului ศi artefactele subculturii americane din anii 1960, plus nonsensul programatic al generaลฃiei New Age, toate derivฤ din experimentul social, prima manifestare a globalismului ideologic pe scarฤ largฤ, amplasat în Ascona (Elveศia), din 1910 pânฤ în 1935. Iniศial, zona era o staลฃiune pentru membrii teosofiei cultului Helena Blavatsky, o grupare ocultฤ, de stânga ศi rasistฤ, care a stat la baza formฤrii miศcฤrii New Age de la începutul secolului XX, spun cercetฤtorii de azi ai marilor universitฤลฃi conservatoare ale lumii.
Comunarzii marxist-anarhiลti au fondat ลi ลcoala de la Frankfurt. Dr. Otto Gross, un student al lui Freud ศi prieten al lui Carl Jung, a avut o influenลฃฤ determinantฤ. Din acel cerc au fฤcut parte discipolii lui Max Weber, iar Lukács venea cu ideile bolลevice. Gross opunea Babilonul creลtinismului ลi de aici derapajul sฤu ideologic. El fundamenta lupta contra valorilor umanitฤลฃii, a tradiลฃiilor ลi a religiei creลtine.
Nu aล fi amintit de acest episod al inchiziลฃiei gândirii dacฤ ลcoala de la Frankfurt nu ar avea, din nou, azi adepลฃi. Poate ar fi interesant de ลtiut cฤ György Lukács a fost ministrul Culturii în primul guvern pro-sovietic al lui Béla Kun, între martie ลi august 1919, când Armata Regalฤ Românฤ i-a pus pe neobolลevicii maghiari pe fugฤ din scaunele puterii de la Budapesta.
„Dacฤ Izabela l-ar fi biruit pe Profetul Ilie, alta era soarta lumii de azi, ar fi fost mai bunฤ“, propovฤduia ideologul Gross.
Când Lukács a devenit ministrul Culturii în Ungaria bolศevicฤ, s-a prins cฤ unitatea familiei ศi moralitatea sexualฤ pot fi erodate ideologic ศi astfel societatea patriarhalฤ poate fi distrusฤ.
Lukács a inventat ลi implementat politica „terorismului cultural“, care se concentra pe douฤ obiective: primul avea ca scop sฤ atace mintea copiilor prin lecturi care îi încurajau sฤ batjocoreascฤ ศi sฤ respingฤ morala creศtinฤ, iar al doilea – profesorii erau obligaลฃi sฤ le prezinte copiilor chestiuni sexuale explicite, astfel încât sฤ se obiลnuiascฤ de mici cu o conduitฤ promiscuฤ. Dar, din fericire, planurile ministrului terorii au eศuat: oamenii au fost atât de înverลunaลฃi împotriva programului lui Lukács, încât în 1919, când România invada Ungaria, el a fost forลฃat sฤ fugฤ din ศarฤ.
Naศterea marxismului cultural a fost doar amânatฤ. În 1929, teroriศtii culturali s-au reunit la „Sฤptฤmâna studiului marxist în Frankfurt“, în Germania. Acolo, Lukács s-a întâlnit cu un marxist tânฤr ศi bogat, Felix Weil. Cel din urmฤ a fost impresionat de viziunea ungurului privind dominaลฃia maselor prin subculturฤ. Pânฤ la Lukács, ideologia era mai orientatฤ spre lupta de clasฤ. Astfel, pragmaticii noului curent au decis sฤ finanศeze o nouฤ instituศie marxistฤ – Institutul pentru Cercetฤri Sociale, mai târziu cunoscut ca ศcoala de la Frankfurt. Astfel ideile lui Freud au fost amestecate cu cele ale lui Marx. Aลa a apฤrut marxismul cultural, proclamându-se cฤ nu numai muncitorimea e exploatatฤ, ci întreaga societate e oprimatฤ de instituลฃiile fundamentale ale civilizaลฃiei: familia, religia ลi valorile.
Din cauza nazismului, ideologii noii cârmuiri mondiale s-au mutat la universitatea americanฤ Columbia. Acolo, Theodor Adorno a redefinit pattern-ul public, printr-o tuลฤ adâncฤ asupra rolurilor de gen ศi asupra moralitฤศii sexuale, numindu-le „prejudecฤศi“. De aici pânฤ la corectitudinea politicฤ nu a mai fost decât un pas. Comunismul s-a frânt sub propriile parâme, dar el supravieลฃuieลte azi prin noul globalism ลi fenomene de tip occupy. Aลa poate înลฃelegem cine profitฤ de pe urma euromaidanelor.