9.6 C
București
joi, 16 mai 2024
AcasăSpecialDe ce 400 de mijloace de transport RATB nu sunt folosite

De ce 400 de mijloace de transport RATB nu sunt folosite

Aproximativ 400 de mijloace de transport din cele 1.663 disponibile ale Regiei Autonome de Transport București (RATB) nu funcționează deoarece nu au piese de schimb, a declarat viceprimarul Capitalei din partea PNL, Cornel Pieptea, potrivit Hotnews. 

Bugetul necesar pentru repunerea în funcțiune a mijloacelor de transport este de 40 de milioane de lei, a subliniat Pieptea.  

 “În 7 ani, numărul total al mijloacelor de transport (tramvaie, autobuze, troleibuze) s-a redus cu aproape 30%, de la 1.663 de unități la 1.219, iar bucureștenii simț pe pielea lor degradarea continuă a calității serviciilor prestate de RATB: nu există un orar strict de succedare a mijloacelor de transport, timpii de așteptare în stații au crescut semnificativ, înghesuială a crescut, iar benzile de circulație speciale acoperă o arie restrânsă din centrul Capitalei. În privință subvenției plătite RATB-ului de către Primăria Capitalei, doar în ultimii 4 ani, Sorin Oprescu a văduvit regia de aproape 90 de milioane lei. În anul 2016 se poate ajunge în situația de a avea doar 1000 de mijloace de transport funcționale pentru 2 milioane de locuitori. Consilierii Partidului Național Liberal vor susține, în cadrul discuțiilor privind bugetul Capitalei pentru anul 2015, alocarea distinctă a 40 de milioane lei pentru repararea și reintroducerea în circulație a celor 400 de mijloace de transport imobilizate , a declarat viceprimarul Cornel Pieptea.

Citește și: Care sunt proiectele RATB pentru 2015

Viceprimarul i-a cerut primarului Sorin Oprescu sa propună spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucuresti bugetul RATB pe 2015, și a precizat că activitatea RATB este ”prejudiciată” de Sorin Oprescu. 

“Ca soluții pe termen lung, consilierii Partidului Național Liberal propun realizarea de către Primarul General a unui contract pentru prestarea serviciului de transport public de către RATB, care să conțină modalitatea de calcul și de alocare a subvenției în raport cu obiective clare de calitate. De asemenea, propunem realizarea unui contract multianual de investiții pentru construirea de noi vehicule și pentru reparațiile capitale ale vehiculelor RATB. Mi-aș dori ca Sorin Oprescu să renunțe la promisiunile fanteziste despre metrouri suspendate și autobuze electrice, și să se aplece către realizarea unei strategii realiste de transport pentru bucureșteni “, a mai declarat Pieptea.

Cele mai citite

Pe eJobs sunt afișate salariile pentru pozițiile care se scot în piață la angajare

Uniunea Europeană a decis, recent, termenul limită până la care angajatorii vor fi obligaţi să publice salariile pentru toate poziţiile pe care le scot...

Asistat de Xi Jinping, Putin se pregătește de un război lung cu Occidentul

Prezența unui civil în fruntea ministerului apărării din Federația Rusă și recenta modificare a legii învățământului din China, prin care elevii din gimnaziu vor...

Motivul pentru care un pacient stă neoperat de 10 zile la Spitalul Județean de Urgență Slobozia

Un pacient internat la Spitalul Județean de Urgență Slobozia așteaptă de 10 zile să fie operat după ce și-a rupt piciorul în urma unei...
Ultima oră
Pe aceeași temă