18.6 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăSpecialCum va arăta luxul în viitor

Cum va arăta luxul în viitor

Un hotel din Abu Dhabi pune la dispoziţia clienţilor săi nu doar bani cash, ci şi un tonomat care scoate lingouri de aur. Asta în cazul în care cineva ar avea nevoie urgent să îşi cumpere o maşină luxoasă şi nu are timp de pierdut prin bănci, relatează BBC.

Chinezii, oamenii cu cel mai mare apetit pentru lux

În mod cert industria produselor de lux ia amploare – şi asta nu doar în rândurile celor bogaţi. Piaţa acestor bunuri se extinde la nivel global şi este estimat că va creşte cu 8% până la sfârşitul anului.

Dintre toate statele lumii, China se află pe primul loc în topul celor care achiziţionează cele mai multe produse de lux Ţara are o pondere de 12% din vânzările la nivel mondial, în special datorită celor aproximativ 500 de mii de milionari care trăiesc aici.

Specialiştii spun că până în anul 2020 China va ajunge să cumpere 44% din bunurile de lux, adică mai mult decât se achiziţionează pe întreg continentul european în prezent.

Luxul suprem: carnea şi peştele

Luxul se defineşte prin raritate, după cum spune istoricul Michael Scott. Ceea ce înseamnă că lucruri precum aurul vor fi mereu dorite. Însă, în Grecia antică printre lucrurile care se puteau cataloga ca fiind un lux erau carnea şi peştele.

„Carnea era un lux de care atenienii se bucurau doar la petreceri publice sau cu ocazia jertfelor, iar peştele era considerat un adevărat răsfăţ. Dacă nu îţi puteai controla dorinţa de a mânca peşte sau dacă îţi plăcea în mod special cel mai scump sortiment, atunci atenienii te considerau imoral sau chiar un posibil tiran. Desfătarea cu astfel de produse de lux, pe vremea aceea, nu era privită cu ochi bun”, spune Scott.

Luxul era atunci, şi încă mai este, un stimul al simţurilor care putea fi definit mai mult prin cuvântul dorinţă, şi nu exces. „Există teorii antice despre cum simţul, corpul şi mintea funcţionează astfel încât să se lase înconjurate de lucruri frumoase, plăcute. Totul ţine de starea noastră de spirit.”

Democratizarea luxului

Brandurile de lux de astăzi îşi au rădăcinile în perioada de austeritate din anii ’20 când oamenii au fost nevoiţi să se întoarcă la lucrurile simple şi mai ieftine. Pentru că aveau un buget mai mic, oamenii căutau în acea perioadă obiecte care să reziste în timp şi nu mai puneau un accent atât de mare pe estetic.

Dupa cel de-al doilea război mondial, segmentul produselor de lux a reuşit să se reinventeze prin introducerea unui concept nou: democratizarea mărfurilor de lux Astfel, au fost introduse pe piaţă numeroase produse de lux precum genţi şi eşarfe, care erau vândute la preţuri accesibile tuturor.

Rezultatul a fost unul incredibil, iar piaţa mărfurilor de lux, cât şi cea a luxurilor accesibile au înregistrat creşteri considerabile. Rezultatul a fost faptul că firmele au fost nevoite să producă din ce în ce mai mult deoarece cererea pentru produsele de lux era în creştere.

“În general, piaţa bijuteriilor din România pe segmentul luxury era dominată până anul trecut de bijuteriile cu cristale Swarovski. Acestea erau o emblemă a luxului şi de aceea şi erau la mare căutare de către toţi clienţii. În 2011 însă, dinamica pieţei a început să se schimbe. Sunt din ce în ce mai mulţi cei care comercializează bijuterii cu cristale Swarovski, iar, preţul lor a scăzut, repozitionandu-le mai mult pe segmentul mediu. În prezent pe pieţele europene, cum ar fi cele italiene, producătorii se întrec în lansarea unor modele cât mai sofisticate şi strălucitoare de bijuterii cu diamante şi pietre preţioase. Aceasta este noua modă în materie de lux”, a declarat pentru romanialibera.ro Iulia Răsoiu, director Borealy, firma de bijuterii si cadouri de lux.

Viitorul luxului – emoţia şi Asia

În ultimul timp, luxul a trecut printr-o evoluţie şi a trecut de la obiecte precum haine şi maşini scumpe la nevoia de a furniza experienţe emoţionale.

„Tradiţia vechiului lux, luxul obiectelor, este îngrozitor. Ele sunt banale şi plictisitoare pentru un consumator care vrea să fie atins la un nivel emoţional”, spune Simpson.

Ea adaugă faptul că în prezent, oamenii vor experienţe unice pe care să le savureze pe deplin, dar şi să rămână cu o amintire plăcută. În astfel de experienţe se încadrează şi cea a unui din tânăr din Australia care şi-a cerut prietena în căsătorie pe podul din Sydney, care a fost închis temporar special pentru el. Din fericire, prietena sa a acceptat.

În viitor, se preconizează că ţara care va juca un rol important pe piaţa produselor de lux va fi Asia. Acest lucru se va datora în principal numărului mare de milionari care trăiesc în această zonă şi care împreună dispun de o avere de peste 10 miliarde de dolari, potrivit unui raport al instituţiei Merrill Lynch and Capgemini.

Cele mai citite

Raiffeisen Bank încheie primele luni ale anului cu 390 milioane de lei profit

Raiffeisen Bank a raportat în T1 2024 un profit de aproape 390 milioane lei ca urmare a majorării cheltuielilor operaționale, creșterii costurilor cu personalul,...

Tarife pe litoral de 1 Mai. A înlemnit când i-a venit nota de plată pentru 4 sucuri și mâncare

Turiștii plecați pe litoralul românesc în aceste zile de vacanță au parte de surprize neplăcute, mai ales când le vine nota de plată. Mulți...

Raiffeisen Bank încheie primele luni ale anului cu 390 milioane de lei profit

Raiffeisen Bank a raportat în T1 2024 un profit de aproape 390 milioane lei ca urmare a majorării cheltuielilor operaționale, creșterii costurilor cu personalul,...
Ultima oră
Pe aceeași temă