10.7 C
București
vineri, 22 octombrie 2021

Cum să-ți promovezi afacerea cu ajutorul pliantelor

O metodă accesibilă de promovare pentru o companie mică sau mijlocie este distribuirea de pliante. Pentru a capta interesul clienților, poți transforma fluturașul într-un cupon de reducere.

Cu un dram de creativitate și costuri relativ mici pentru imprimare, îți poți informa potențialii clienți despre serviciile pe care le oferi. Problema este că nouă din 10 persoane vor arunca pliantul tău la primul coș de gunoi. Astfel, pentru a atrage atenția publicului și pentru a-l determina să păstreze și să utilizeze pliantul tău, ai nevoie de o strategie.

De ce aruncă oamenii pliantele

Străzile sau spațiile comerciale cu vad bun sunt asaltate de multe mesaje publicitare. Publicitatea stradală, afișele din vitrine, reclamele de pe autobuze și, nu în ultimul rând, competitorii direcți concurează pentru atenția limitată a oamenilor. Problema, din punct de vedere psihologic, este că, deși avem impresia că oferim ceva, percepția oamenilor este că le cerem ceva: o parte din timpul lor prețios.

Așadar, când îi înmânezi unui potențial client un pliant despre serviciile tale, din punct de vedere psihologic, ești în poziția de inferioritate a celui care cere ceva, nu în poziția de invidiat a celui care oferă un serviciu.

Cele trei funcții ale unui pliant

Calitatea hârtiei, folosirea unei forme atipice, o abordare neobișnuită sau o echipă care să distribuie pliantele te pot ajuta să te diferențiezi, însă presupun costuri mari, pe care o firmă mică nu și le permite.

Astfel, o abordare simplă și mai puțin costisitoare este să oferi o promoție prin pliantul tău – de exemplu, un cupon de reducere. Cuponul poate fi atașat fluturașului sau, și mai bine, inclus în mesaj. Potențialul client se va gândi de două ori înainte să arunce la gunoi un pliant cu valoare monetară. Chiar dacă nu este interesat de reducere, se va gândi la un membru al familiei sau la un prieten care ar putea beneficia de serviciul oferit.

Valoarea oferită pliantului, monetară sau de altă natură, îndeplinește mai multe functii:

– spargi bariera inițială de comunicare cu potențialii clienți și le atragi atenția

– ajută clienții să aleagă serviciile oferite de tine în defavoarea competitorilor

– oferă clienților un motiv de a nu arunca pliantul – îl vor da cuiva cunoscut, care este interesat de serviciile pe care le oferi.

Cum să faci o ofertă irezistibilă

De exemplu, dacă deții o pensiune, poți oferi cea de-a treia noapte de cazare la un preț promoțional. Astfel, vei reuși să prelungești sejurul unor clienți care intenționau să se cazeze doar în weekend. Dacă ai un laborator de analize, în loc să împarți fluturași sau să pui afișe cu serviciile tale, poți distribui cupoane cu verificarea colesterolului pentru cei care își testează riscul de boli cardiovasculare. Transformă-ți fluturașii în vouchere, oferindu-le clienților o consultație gratuită, în care le poți explica cum să-și schimbe stilul de viață pentru a fi mai sănătoși. În același fel, proprietarii unei firme de catering pot oferi desertul gratuit celor care comandă meniul zilei. Astfel, vor atrage interesul clienților noi și îi vor fideliza pe cei existenți. De asemenea, este important să reții că trebuie să păstrezi un echilibru între serviciile pe care le oferi și ce ceri de la public.    

Ai întrebări despre cum poţi aplica această metodă de promovare pentru dezvoltarea afacerii tale? Scrie-ne, iar Ozana îţi va răspunde personal.

Ultima oră
Pe aceeași temă