-2.8 C
București
duminică, 16 februarie 2025
AcasăSpecialCum s-a prăbuşit Fly Taxi

Cum s-a prăbuşit Fly Taxi

Compania Fly Taxi, care a deţinut monopolul taximetriei la aeroportul din Otopeni, a cerut intrarea în insolvenţă.

„Vrem 60 de maşini gri metalizat cu portbagaj mai mare de 600 de litri la Otopeni, vă rog.” Nu este o comandă excentrică la vreo companie de taximetrie ci un caiet de sarcini din 2003. Surprinzător sau nu, doar nou-înfiinţata Fly Taxi îndeplinea aceste criterii. Firma fusese înfiinţată de Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, patronii binecunoscutului restaurant „Golden Blitz” din Capitală, şi a fost preluată la scurt timp de omul de afaceri Fernando Enciu.

Ce s-a întâmplat

Privilegiul îi costa pe clienţi de două ori mai mult decât tarifele obişnuite şi a durat până la începutul acestui an, când Aeroportul „Henri Coandă” a organizat o licitaţie pentru transportul clienţilor în regim de taxi. Licitaţia a fost câştigată de 13 firme şi 57 de persoane fizice autorizate, iar Fly Taxi nu se mai numără printre ele. În scurt timp, a început declinul. Obişnuiţi cu preţuri mari, clienţi siguri şi trasee comode, taximetriştii nu s-au mai descurcat în faţa „tarifelor de criză” practicate de competitori. Fly Taxi practică un preţ de aproape 3 lei pe kilometru, în timp ce majoritatea firmelor de taxi din Bucureşti au un preţ mediu de 1,4 lei kilometrul. Anul trecut, când încă funcţiona monopolul Fly Taxi, o cursă de la aeroport până în Bucureşti era taxată cu nu mai puţin de 3,5 lei, şoferii „uitând” să mai treacă aparatul pe tarif urban, o călătorie  de la aeroport până într-un cartier bucureştean ajungând să coste şi 100 lei.

Ce urmează

Fly Taxi a înregistrat în 2008 afaceri de 8,42 milioane de lei, potrivit Ministerului de Finanţe, şi a trecut pe pierderi, cu un rezultat negativ de 381.000 lei, după ce în 2007 a raportat un profit de 542.000 de lei. Numărul de salariaţi era de 128 de persoane. Reprezentanţii companiei Fly Taxi nu au putut fi contactaţi pentru a oferi informaţii în legătură cu insolvenţa şi cauzele acestei solicitări. Interesant este însă că cererea de insolvenţă a fost depusă pe 16 iunie, după ce la începutul aceleiaşi luni, pe 3 iunie 2010, a fost înfiinţată o altă firmă, Fly Taxi Business, având ca asociat unic pe Carmen Mihaela Enciu, sora lui Fernando Enciu. Ambele firme au acelaşi obiect de activitate, transporturile cu taxiul. Înfiinţarea unor noi companii cu acelaşi obiect de activitate, fuzionarea cu o companie aflată într-o situaţie financiară gravă şi apoi divizarea cu transferarea de active şi autorizaţii de taxi către noua companie înaintea cererii de insolvenţă constituie o practică uzitată, dar şi cu acoperire legală în lumea taximetriei, spun liderii asociaţiilor profesionale de taxi. Transferul autorizaţiilor de taxi este însă greu de controlat, deoarece, de mai bine de doi ani şi jumătate, Primăria Muncipiului Bucureşti nu mai publică situaţia acestor autorizaţii, spun reprezentanţii taximetriştilor. 

Cele mai citite

Slăbiciunea economiei românești: Dezindustrializarea, principala problemă în 2025

Anul 2025 se anunță dificil pentru economia României, marcat de slăbiciuni structurale, șocuri externe și probleme bugetare. Deficitul fiscal și împrumuturile masive continuă să reprezinte...

„Grânarul Europei” revine în forță: România domină exporturile de cereale în UE

La mare distanță, Lituania ocupă locul doi, urmată de Franța, Germania, Polonia și Bulgaria România își reconfirmă statutul de lider pe piața cerealelor din Uniunea...

Magia iernii a cuprins comuna Lipnița: O șosea închisă și transformată în derdeluș

Decizia a fost primită cu entuziasm de cei mici, care au transformat strada în loc de joacă Magia iernii a cuprins comuna Lipnița, unde primarul...
Ultima oră
Pe aceeași temă