7.2 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialCine poate pierde în România din scandalul Volkswagen

Cine poate pierde în România din scandalul Volkswagen

Registrul Auto Român a anunțat că a blocat emiterea cărților de identitate pentru modelele noi cu motorizare diesel Euro 5. Proprietarii autoturismelor second-hand nu sunt afectați.

Registrul Auto Român (RAR) a decis să blocheze temporar eliberarea cărților de identitate pentru 300 de autoturisme Volkswagen noi, cu motorizare diesel Euro 5, aflate în prezent în stocul dealerilor auto din țară. Măsura nu se aplică celorlalte modele ale mărcii germane, fie că acestea sunt noi, cu motorizare Euro 6, sau second-hand. „Blocarea eliberării cărților de identitate este valabilă doar pentru acele 300 de mașini care încă nu au fost vândute. Nici un client nu are nici un fel de problemă. Lumea poate să stea liniștită, înmatriculările nu vor fi afectate“, a precizat Roxana Nica, purtătorul de cuvânt al RAR.

Am verificat dacă poziția exprimată oficial de reprezentantul Registrului Auto Român este aplicată și în practică. Am sunat la RAR, sub pretextul că am achiziționat deja din Germania un autoturism Volkswagen Touran la mâna a doua, cu motorizare Euro 5. Unul dintre inginerii Registrului ne-au
asigurat că nu vom întâmpina nici o problemă la înmatriculare din moment ce modelul respectiv este încă omologat în Uniunea Europeană. „Modele Volkswagen care au motorizare Euro 5, odată ce sunt omologate la nivel european, se pot înmatricula şi la noi.

Nu este important dacă maşina are inspecţia tehnică periodică efectuată în Germania, dacă are carte de identitate din această țară, se poate înmatricula fără probleme în România“, a precizat inginerul. De altfel, un dealer auto din orașul german Meinheim ne-a confirmat că vânzările către români de autoturisme second-hand Volkswagen nu au scăzut de la izbucnirea scandalului în care este implicat producătorul. „Germanii care vor să cumpere autoturisme noi sunt într-adevăr mai atenți, pun mai multe întrebări. Dar românii nu cumpără mașini noi de aici, iar la cele second hand nu am avut probleme, oamenii întreabă în continuare de această marcă“, a precizat Michael Salobir, patronul Salobir Auto din Meinheim. Dealerul a menționat că nici prețurile pentru modele Volkswagen la mâna a doua din Germania nu au scăzut din cauza acestui scandal.

Cumpărătorii nu plătesc taxa de timbru suplimentară

Românii care au plătit timbrul de mediu pentru autoturismele Volkswagen dotate cu sistemele speciale menite a falsifica datele privind emisiile de noxe nu vor trebui să achite nici o diferență către statul român, a anunțat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu. Demnitarul a precizat că autorităţile române vor cere Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de mediu rezultată în urma reclasificării motoarelor cu probleme, iar  cumpărătorii acestor mașini nu vor fi afectaţi.

 „Nici un cetăţean român nu va plăti diferenţa din taxa de timbru de mediu pentru că nu a avut nici o vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului Volkswagen în România. Fiecare cumpărător a fost de bună credinţă, nu este normal să plătească alte taxe“, a menționat ieri Grațiela Gavrilescu. Aceasta a explicat că după ce autoritățile române vor afla la ce normă de poluare au fost produse maşinile vor calcula diferenţa pentru taxa de mediu şi vor stabili cum se vor îndrepta împotriva producătorului.

Ministrul Transporturilor a precizat că a aşteaptat până ieri de la reprezentanţii din România ai Volkswagen comunicarea datelor de identificare a vehiculelor care au fost echipate cu dispozitive de manipulare. În Germania, acest termen a fost stabilit pentru 7 octombrie. Iulian Leca a declarat că în România circulă 105.000 autovehicule ale producătorului german, dintre care 56.000 au fost noi în momentul achiziționării. „După primirea acestor informaţii, RAR va comunica dealerilor din România care sunt autoturismele care vor fi rechemate în reţeaua de service, iar noi vom urmări implementarea corespunzătoare a acestui calendar“, a precizat ministrul Transporturilor. Rechemarea în service se va face pe cheltuiala dealerilor din România.

Dealerul din România nu comentează

Porsche România, distribuitorul oficial al Volskwagen în România, nu a dorit să comenteze decizia RAR de a bloca eliberarea de cărți de identitate pentru autoturismele cu motorizare diesel Euro 5. „Noi nu am primit nici o comunicare oficială în acest sens, prin urmare nu putem face nici o declarație“, a precizat pentru „România liberă“ Anelize Moldovan, marketing manager Porsche România.

Totuși trebuie menționat că dealerii Volskwagen din țară mai au în stoc doar 300 de autoturisme cu motorizare Euro 5 deoarece un act normativ care a intrat în vigoare de la 1 septembrie nu le mai permite să importe decât modele noi cu standardul minim Euro 6.  Singurul exceptat de la această regulă este producătorul autoturismelor Dacia, care poate comercializa în continuare în România mașini cu motoare Euro 5.

Cifre

  •  105.000 autovehicule marca Volkswagen au cărți de identitate emise în România, conform Ministerului Transporturilor;
  •  21,6% din posesorii români de autoturisme rulate dețin un model Volkswagen, potrivit unui studiu realizat în 2013;
  •  300 de mașini noi Volkswagen, cu motoare Diesel Euro 5, au fost blocate la vânzare de către RAR;
  •  de 10 ori depășesc normele UE privind emisiile de noxe modele precum Volvo S60, Renault Espace Energy, Nissan X-Trail şi Jeep Renegade, potrivit asociației germane ADAC.

ADAC: Mai multe mărci nu respectă normele de poluare

Vehicule diesel construite de producători precum Renault, BMW, Nissan, Citroën, Mercedes, Peugeot, Jeep, Hyundai şi Mazda nu respectă standardele europene privind emisiile de noxe, relevă teste efectuate de asociaţia auto germană ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), potrivit The Independent. Modelele cu motoare diesel precum Volvo S60, Renault Espace Energy, Nissan X-Trail şi Jeep Renegade depăşesc normele UE de peste 10 ori. Pe fondul scandalului VW, numeroase companii auto, inclusiv Nissan, Renault şi Hyundai, au dat asigurări că respectă standardele de poluare.

Statistică. Mașina preferată a românilor

Volkswagen este principala marcă de autoturisme second-hand achiziționată de români în ultimii ani. Astfel, 21,6% din cumpărătorii de autovehicule rulate au ales brandul german, potrivit unui studiu realizat în 2013 de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown. Următoarele două locuri ale acestui top au fost ocupate de Opel, cu 14% din opțiuni, urmat de BMW, cu 10,8%. Volkswagen și-a menținut astfel supremația în preferințele cumpărătorilor din România, în ciuda unei ușoare scăderi. Astfel, un studiu similar realizat în 2011 arăta că 36,8% din români care au achiziționat o mașină second-hand au preferat un Volkswagen.

Cele mai citite

Pentagonul va aloca 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD

Forţele Aeriene ale SUA alocă aproape 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD (Next Generation Air Dominance), înlocuitorul pentru...

Pentagonul va aloca 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD

Forţele Aeriene ale SUA alocă aproape 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD (Next Generation Air Dominance), înlocuitorul pentru...

Se desumflă balonul Green Deal!

În România nu se vorbește deloc despre eșecul reuniunii miniștrilor de mediu din UE cu privire la adoptarea Legii pentru Refacerea Naturii. Deși grupul...
Ultima oră
Pe aceeași temă