11.4 C
București
vineri, 10 mai 2024
AcasăSpecialChina va deveni piaţa numărul unu pentru Porsche. Ce şi-a propus producătorul?

China va deveni piaţa numărul unu pentru Porsche. Ce şi-a propus producătorul?

Bernhard Maier, directorul de vânzări şi marketing al Porsche, declară într-un interviu acordat Automotive News Europe, că pentru producătorul auto german China va deveni cea mai mare piaţă, urmând ca SUA să cadă pe locul al doilea.

Pentru Porsche se pare că reţeta succesului a fost lansarea de noi modele, care, deşi păstrează tradiţia începută cu zeci de ani în urmă de 911, sunt adaptate nevoilor zilnice ale clienţilor. Astfel au apărut apărut Cayenne, Panamera şi nu în ultimul rând Macan, lansat pe piaţele majore anul acesta. Strategia a dat roade, iar, după cum declară directorul, vânzările Porsche s-au dublat în ultimii patru ani.

Maier spune că între pieţele din SUA, respectiv China este o luptă interesantă, de unu la unu, în acest moment. “China ar putea deveni piaţa numărul unu în 2014, însă eu estimez că asta se va întâmpla în 2015. În orice caz, un lucru trebuie să fie clar: nu ne vom axa pe volume. Volumul vânzărilor nu reprezintă focusul nostru, el fiind doar rezultatul final al acţiunilor noastre.” În 2012, în SUA, erau vândute peste 35.000 unităţi Porsche.

Cu privire la Macan Maier declară că noul SUV de clasă compactă, al Porsche, ar urma să se vândă în circa 50.000 unităţi anual, însă începând cu 2015 deoarece anul acesta abia va ajunge pe pieţe. Macan nu va ajunge în show-roomuri mai devreme de aprilie, în Europa, urmată apoi de SUA, respectiv august, pe piaţa chineză. 

Care este principalul obiectiv al Porsche

Producătorul german de maşini sport vrea ca până în 2015 să atingă un volum al vânzărilor de circa 200.000 unităţi anual, în condiţiile în care venitul net va trebui să rămână la peste 15%. “Astfel vom rămâne cel mai profitabil producător auto din lume şi vom putea să ne finanţăm toate investiţiile din resurse proprii”, declară Maier. El mai spune că schema ideală a vânzărilor la nivel mondial este cea din prezent, cu 30% unităţi vândute în regiunea Americilor, 30% în Asia şi 30% în Europa.

Conform oficialului Porsche producătorul german nu va lansa un SUV mai mare decât Cayenne, sau un model inferior lui Macan deoarece ar fi mai greu de aliniat la valorile şi la ceea ce înseamnă Porsche. “Una dintre trăsăturile noastre definitorii este că întotdeauna oferim cel mai sportiv model din segmentul său. Deci ar fi foarte greu de construit cel mai sportiv SUV într-un segment superior lui Cayenne, deoarece mai mare înseamnă mai multă greutate şi mai puţin agilitate.”

Directorul Porsche spune că întreaga industrie se bazează şi pe faptul că până în 2020 este de aşteptat ca vânzările de autoturisme la nivel mondial să depăşească 100 milioane unităţi, faţă de doar 60 milioane maşini, în 2011. Portofoliul Porsche numără în prezent 7 modele, ultimele două care vor fi lansate fiind Macan şi 918 Spyder.

 

Cele mai citite

Putin a vrut să guste din Europa, de ziua ei, dar a rămas doar cu oastea, a Ungariei, într-o măsea

Ilustrație: Marian Avramescu Cu ocazia Zilei Europei / Ziua Victoriei, președintele Federației Ruse, Vladimir Vladimirovici Putin, a vrut să guste din Bătrânul Continent și...

Putin a vrut să guste din Europa, de ziua ei, dar a rămas doar cu oastea, a Ungariei, într-o măsea

Ilustrație: Marian Avramescu Cu ocazia Zilei Europei / Ziua Victoriei, președintele Federației Ruse, Vladimir Vladimirovici Putin, a vrut să guste din Bătrânul Continent și...

10 Mai – adevărata sărbătoare națională

Să sfârâie grătarele, micii să fie bine rumeniți, să cânte lăutarii! Acestea au fost imperativele Zilei de 9 Mai - Ziua Europei, cinstită, ieri,...
Ultima oră
Pe aceeași temă