12 C
București
sâmbătă, 27 noiembrie 2021
AcasăSpecialCei trei foști miniștri tehnocrați, care au semnat ratificarea acordului cu Banca...

Cei trei foști miniștri tehnocrați, care au semnat ratificarea acordului cu Banca Internațională de Investiții, cu sediul la Moscova, trași la răspundere. Sabin Orcan a dezvăluit că IIB este acționar la Digi 24

Cei trei miniștri din guvernul tehnocrat care au ratificat aderarea României la Banca Internațională de Investiții (IIB), cu sediul la Moscova, sunt trași la răspundere de Platforma Acțiunea Civică a Tinerilor (PACT), după dezvăluirea făcută de jurnalistul Sabin Orcan, în editorialul publicat în ”România liberă”. Actul de aderare a fost ratificat de Raluca Prună (Justiție), Anca Dragu (Finanțe) și Lazăr Comănescu (Externe), în 2016. 

PACT le solicită celor trei foşti miniştri să expună public motivele care au stat la baza ratificării aderării României la IIB, de ce a fost necesar acest gest şi care sunt câştigurile României din această asociere, a anunțat organizația, într-un comunicat remis redacției. Totodată, membrii PACT se arată îngrijorați de încercările Rusiei de a-și spori influența în România. 

Miercuri, jurnalistul Sabin Orcan a atras atenția, în editorialul ”Umbra lui Putin. La București”, că Rusia încearcă să-și sporească propaganda în România, după ce IIB a devenit acționar la televiziunea Digi 24, iar Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) discută, de la începutul lunii august, intrarea pe piața românească a postului TV Rusia 1, principala televiziune a regimului de la Kremlin.


Citește editorialul aici: Umbra lui Putin. La București | OPINIE

Mai mult, după ce Banca de Investiții a devenit acționar la Digi 24, postul a difuzat mai multe interviuri controversate cu ideologul lui Vladimir Putin, Aleksandr Dughin, dar și cu ambasadorul Moscovei la București, Valeri Kuzmin.

Amintim că Banca Internațională de Investiții este o financiară înființată de Uniunea Sovietică în anii ’70, şi reînfiinţată în 2012. În prezent, statele membre BII sunt, în afară de Federaţia Rusă, foste state comuniste care menţin relaţii bune cu regimul Putin: Bulgaria, Ungaria, Republica Socialistă Vietnam, Cuba, Mongolia, Republica Slovacă și Republica Cehă. 

În ceea ce privește intrarea pe piața românească a postului Rusia 1, cererea pentru depunerea licenței a fost depusă de compania Telecontent Productions din Iași, care este deținută de TV Content SRL din Chișinău, care le aparține lui Sergheev Evghenii și  Stetco Victor. TV Content SRL operează RTR Moldova și transmite programele televiziunii de stat rusești Rossiya 1. Administratorul firmei, Veaceslav Hristea, le-a spus membrilor CNA că televiziunea prorusă va fi una generalistă, cu filme și seriale de producție românească și buletine de știri, cu emisiuni matinale în cursul săptămânii și în weekend. În 16 august, CNA a amânat luarea unei decizii în acest caz. 

Până în prezent, cei trei foști demnitari români nu au avut reacții publice la dezvăluirea făcută de directorul editorial al RL. 



Cele mai citite

Bilanț COVID, 27 noiembrie: Peste 1.700 noi cazuri de infectare

Bilanț COVID, 27 noiembrie 2021: 1.727 de cazuri noi de COVID-19 au fost înregistrate în ultimele 24 de ore şi au fost raportate 180...

Nicușor Dan a discutat cu Ciucă despre gigacalorie

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a discutat în cadrul întâlnirii pe care a avut-o cu premierul Nicolae Ciucă despre subvenţia la gigacalorie, preluarea...
00:01:04

Pfizer/BioNTech caută date despre noua variantă COVID

BioNTech SE a anunțat vineri că se așteaptă la mai multe date despre o nouă variantă îngrijorătoare de coronavirus detectată în Africa de Sud...
Ultima oră
Pe aceeași temă