16.6 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăSpecialFOTO Cadeții germani fac practică pe bricul „Mircea“

FOTO Cadeții germani fac practică pe bricul „Mircea“

Niciodată, în istoria sa de aproape 80 de ani, nava-școală „Mircea“ nu a avut cadeți germani la bord. Niciodată până luna aceasta, când 55 de tineri din Germania și-au făcut practica pe ambarcațiunea românească. Au debarcat deja în Spania, iar alții 55 s-au urcat la bord și vor naviga până în Portul Constanța, unde sunt așteptați să ajungă pe 22 septembrie.

„Marina germană are ca navă-școală o navă asemănătoare navei-școală românești, «Gorch Fock». Chiar «Mircea» a fost construit pe un șantier german, în Hamburg, în 1938. Ei au construit în 1958 acest «Gorch Fock», care este în reparații, nu poate să navigheze. Dar studenții lor au nevoie de instruire. Au căutat prin Europa. Portughezii mai au o navă soră, dar ne-au ales pe noi. Au avut cerințe specifice în ceea ce privește securitatea și condițiile de trai la bord, condiții pe care Marina Română le-a îndeplinit. Cadeții germani au venit cu 15 instructori și cu personal medical propriu“, a precizat comandorul Octavian Tărăbuță, rectorul Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“.

Pregătirile de planificare operaționale și sprijin logistic au durat din decembrie până în mai. La debarcarea germanilor în Portul Constanța și-a anunțat intenția de participare și șeful Statului Major al Forțelor Navale Germane. La bordul navei-școală „Mircea“ se mai află, pe lângă români și germani, doi studenți din Polonia, doi din Bulgaria și doi din Republica Populară Chineză.

„Mircea“ – tradiție și modernism

Studenții au nevoie de practică. „Nava-școală «Mircea» este cea mai bună școală de formare a echipajelor. În anul I se instruiesc ca indivizi, iar în anul II fac instruirea pe «Mircea». După practică, când trebuie să facă totul împreună, îi vezi cum se transformă în oameni maturi, responsabili, cu competență, cu încredere, membri ai unui echipaj.“

La bordul navei viața nu este ușoară. Condițiile de cazare sunt cazone, se doarme în hamace, de exemplu. Studenții trebuie să urce pe catarge, iar cel central are o înălțime de 44 de metri. Au la bord însă tehnologie de ultimă generație, în ciuda faptului că vorbim despre un velier construit acum aproape 80 de ani. „Mircea adună și tehnologie, și tradiție.

Are la bord echipamentele cele mai moderne de comunicație și navigație. Facem și instruire în acest sens. Îngemănăm aceste lucruri cu navigația cu vele“, a explicat rectorul Octavian Tărăbuță.

Au bricuit puntea

Că viața nu e ușoară la bordul navei stau mărturie activitățile pe care sunt nevoiți să le facă. Cu o zi înainte de escala din Palma de Mallorca, cadeții români, bulgari, polonezi, chinezi și germani, împărțiți pe sectoarele de curățenie, au fost nevoiți să bricuiască puntea, adică să o curețe foarte bine folosind nisip (sau o cărămidă). „Pentru cadeții germani a fost prima și singura operațiune de acest gen din acest marș de instrucție. Soarele arzător al Mediteranei a îngreunat puțin activitatea, dar în final punțile lui Mircea au trecut proba inspecției, executată de ofițerul secund și șeful de echipaj“, a spus Mihai Egorov, căpitan-
comandor al navei-școală.

Au fost însă și momente frumoase. Vineri, 25 august, NS Mircea, având cadeții români și germani aliniați în bordul tribord, a dat onorul fregatei germane „Lubeck“ (F214), care naviga spre Insulele Baleare, într-o întâlnire interesantă pe mare.

„A trecut timpul și pentru cadeții germani din prima serie care s-a ambarcat la bordul NS «Mircea» pe 4 august în Portul Wilhelmshaven din Germania și care s-au debarcat pe 30 august, zburând apoi spre casă. N-a fost o perioadă ușoară pentru niciuna dintre părțile implicate în acest proiect de pionierat, au fost multe lucruri de armonizat din mers, două culturi nautice diferite, două școli de marinărie cu lucruri comune, dar și lucruri diferite și multe lecții identificate pe care trebuie să avem înțelepciunea să le folosim în instruirea noilor cadeți germani“, a conchis Mihai Egorov.

TRASEU

Peste 9.800 de mile marine

Nava-școală „Mircea“ efectuează, în perioada 23 mai-22 septembrie, marşul anual de instruire practică. Anul acesta va parcurge peste 9.800 de mile marine şi va avea escale în
11 porturi din ţări cu deschidere la Marea Mediterană, Marea Nordului, Marea Baltică şi Oceanul Atlantic, au anunțat reprezentanții Statului Major al Forțelor Navale Române. În cele 123 de zile ale marşului de instrucţie se face escală în porturile din Ajaccio (Franţa), Vigo (Spania), Den Helder (Olanda), Halmstadt (Suedia), Kotka (Finlanda), Turku (Finlanda), Gdynia (Polonia), Wilhelmshaven (Germania), Lisabona (Portugalia), Palma de Mallorca (Spania) şi Chania (Grecia).

Marșul navei-școală «Mircea» este un voiaj de instrucție și reprezentare. «Mircea» este un ambasador perfect nu numai pentru valorile marinărești românești, dar și pentru valorile culturale ale României.“ Comandor Octavian Tărăbuță, rectorul Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“

La bordul navei-școală „Mircea“ se mai află, pe lângă români și germani, doi studenți din Polonia, doi din Bulgaria și doi din Republica Populară Chineză.

Fotografii realizate de Mihai Egorov

Cele mai citite

Preşedintele Iohannis a promulgat legea privind sprijinul acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea preţului la energie

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care aprobă ordonanţa de urgenţă a Guvernului 75/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de...

Prognoza meteo pe regiuni. Vremea se va încălzi în următoarele două săptămâni

Specialiștii de la Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) au emis prognoza meteo valabilă în intervalul 13 - 26 mai. Astfel, în următoarele două săptămâni,...

Cea mai mare despăgubire achitată în 2023, în România

O companie membră a Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) a achitat, anul trecut, în baza poliţei de asigurare...
Ultima oră
Pe aceeași temă