Ediția Black Friday din anul 2017 a prilejuit, în România, peste 264.000 de tranzacții online în valoare totală de peste 160 de milioane de lei, ceea ce înseamnă cu 50 la sută mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2016.
Potrivit unui comunicat al PayU România – liderul pieței de plăți online, peste 70 la sută din valoarea totală a tranzacțiilor online a fost înregistrată în ziua de vineri, 17 noiembrie.
Cel mai aglomerat minut al evenimentului Black Friday 2017 s-a înregistrat între orele 7:03 – 7:04, când s-a atins nivelul record de 922 de tranzacții pe minut, cu 84 la sută mai mult decât anul trecut.
Valoarea medie a coșului de cumpărături la Black Friday 2017 a ajuns la peste 600 de lei. Foarte interesant este faptul că în platforma PayU au fost înregistrate plăți din 70 de țări, nu doar din România, iar primele cinci țări, din punctul de vedere al comenzilor, au fost: Arabia Saudită (coș mediu 3,374 lei), Pakistan (coș mediu 1,776 lei), Cipru (coș mediu 766 lei), România (coș mediu 590 lei) și Rusia (coș mediu 581 lei).
Cea mai mare tranzacție online a fost de 37,400 lei, realizată în jurul orei 18.00, cumpărătorul achiziționând un automobil Dacia Logan. Pe următoarele două locuri s-au situat tranzacții de peste 36.000 lei, respectiv de peste 35.000 lei, ambele pentru bijuterii.
Produsele din categoria IT&C rămân în topul preferințelor cumpărătorilor online de Black Friday, urmate de produsele din categoria fashion și eTail (mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri).