12.4 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăSpecialAutostrada Transilvania, gata in 2013

Autostrada Transilvania, gata in 2013

Autostrada Transilvania va fi gata in anul 2013, promit reprezentantii constructorului, compania americana “Bechtel”. Directorul de comunicare al “Bechtel”, Bogdan Salomia, a anuntat ca angajatii companiei au terminat primii 24 de kilometri de terasamente de pe tronsonul dintre Campia Turzii si Gilau. Ei au mentionat ca deja angajatii firmei americane au excavat peste 1,5 milioane de metri cubi de pamant.

In santierul din localitatea clujeana Savadisla, “Bechtel” a amenajat un atelier pentru fasonat fierul, care prelucreaza 40 de tone zilnic. Metalul este cumparat de la compania ruseasca “Mechel”, cea care opereaza combinatele siderurgice din Campia Turzii si din Targoviste.
Pana la inceputul primaverii, atelierul va trebui sa isi dubleze capacitatea de productie si sa ajunga in 2007 la o capacitate de prelucrare de 2.500 de tone zilnic. De asemenea, angajatii constructorului american al autostrazii au inceput sa toarne coloanele forate si grinzile care vor fi folosite pentru construirea podurilor si a viaductelor. In prezent, cei peste 1.400 de muncitori ai “Bechtel” lucreaza in doua schimburi de cate 9 ore in fiecare zi. Unii dintre angajati sunt nevoiti sa lucreze la lumina reflectoarelor.

Oferte pentru cei mai buni muncitori

Pana acum, echipele “Bechtel” au excavat trei dealuri. La final, straturile care vor compune autostrada vor avea o grosime de 1-1,2 metri. Ei lucreaza pe doua tronsoane, primul intre Campia Turzii si Gilau, iar cel de-al doilea intre Bors si Suplacu de Barcau. In total, cele doua tronsoane vor avea o lungime de 116 kilometri.
Primul strat de asfalt va fi turnat in anul 2010. Intre timp, muncitorii “Bechtel” se vor apuca de lucru si pe alte segmente ale viitoarei autostrazi. Prioritar va fi cel care va uni segmentele deja incepute. Intregul proiect va fi gata in anul 2013. Reprezentantii companiei au mentionat ca ritmul lucrarilor va fi influentat si de rapiditatea cu care autoritatile vor realiza exproprierile terenurilor situate pe traseul viitoarei sosele europene, precum si de asigurarea surselor de finantare pentru proiect.
Intre timp, managerii companiei americane fac eforturi sa isi pastreze muncitorii. In anul 2004, angajatii societatii au organizat proteste spontane din cauza conditiilor proaste de lucru. Ei se plangeau ca erau nevoiti sa locuiasca in niste cutii de metal, incinse vara si reci iarna, care le serveau deopotriva drept dormitoare, depozit de unelte si sala de mese. Mai mult, fostii angajati spuneau ca nu dispuneau nici macar de toalete. Acum insa “Bechtel” a amenajat o cantina pentru muncitori. De asemenea, compania americana a inceput sa construiasca module pentru dormit. Primul va fi gata peste cateva zile si va avea 64 de locuri, pentru muncitorii care locuiesc la mare distanta de Cluj. Compania are probleme cu recrutarea personalului, pentru ca, in perioada de un an in care lucrarile la autostrada au fost oprite din cauza renegocierii contractului cu Ministerul Transporturilor, cei mai buni muncitori au fost angajati de alte companii.

Cele mai citite

Un înalt oficial rus acuză NATO că se pregătește de un conflict cu Rusia

Maria Zaharova, purtătoarea de cuvânt a Ministerului de Externe al Rusiei, a afirmat sâmbătă că exercițiile militare ale NATO, numite Steadfast Defender, desfășurate pe...

Înțelepciunea din Sinai: Moștenirea Creștină a Mănăstirii Sfânta Ecaterina

În sălbăticia îndepărtată și stâncoasă a Peninsulei Sinai din Egipt se află o țară cu o importanță istorică și spirituală imensă pentru cele trei...

VIDEO. Incendiu în Berlin. A luat foc o fabrică de armament

Incendiul care a izbucnit vineri la o mare fabrică de armament din Berlin a stârnit îngrijorare și alertă în capitala Germaniei. Potrivit informațiilor furnizate...
Ultima oră
Pe aceeași temă