24.6 C
București
duminică, 19 septembrie 2021

ANPC: 50% dintre magazine au oferte promoţionale expirate sau false

După un raid de două zile prin supermarketuri şi hipermarketuri, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a constatat că multe produse sunt vândute prin oferte promoţionale speciale, însoţite de campanii publicitare expirate. Unele campanii au expirat cu multe luni în urmă, fiind descoperite promoţii din perioada sărbătorilor pascale sau chiar de anul trecut. Potrivit unui comunicat ANPC citat de HotNews, în perioada 2-4 august, au fost controlate 119 supermarketuri, hipermarketuri şi lanţuri extinse de magazine, fiind înregistrate abateri la 59 dintre aceştia (49%).

Produse comercializate sub siglă publicitară a unor campanii promoţionale expirate, cu efectul inducerii în eroare a consumatorilor au fost descoperite în magazine din toată ţara. De exemplu, i judeţul Neamţ: băutura răcoritoare cu înscrisul „Sarbatoreste Finală Mondialului cu mii de premii” deşi campania expirase la 11.07.2010; seminţe de floarea soarelui cu înscrisul „Castiga 100 Euro pe oră, la tine acasa”, campania fiind expirată 21.05.2010; produse de cofetărie ce purtau sigla unei promoţii din perioada sărbătorilor pascale, expirată din 04.04.2010; vin tradiţional demidulce 0,75 l cu înscrisul „Ne place să câştigi! Cumpără vinurile Vinexport şi poţi câştiga 3xiPhone şi 2000 sticle de vin”, deşi data limită de revendicare a premiilor expirase la 20.01.2010; bere comercializată prin campania „Castiga garantat la sticlă de 2 litri. Cumpără 2x Golden Brâu PET 2 litri, deschide lozul şi câştiga pe loc grătare sau doze de Golden Brau”, expirată la data de 31.07.2010. De asemenea, în Bucureşti- ceasuri D&G expuse la comercializare alături de placheta „Promotie D&G -35% -50% în limita stocului disponibil valabil în perioada mai-iunie 2010″, termenul fiind depăşit cu mai mult de o lună

Inspectorii ANPC au descoperit şi cazuri de oferte promoţionale false prin care consumatorii erau induşi în eroare şi determinaţi să achiziţioneze un anumit produs, fără a beneficia de un avantaj real. De exemplu, în judeţul Suceava era vândut caşcaval pe a cărui etichetă era specificat „Acum, – 10%”, reducere de care consumatorul ar fi trebuit să beneficieze la casa de marcat însă nu se opera niciun fel de reducere.

În urma controlului, pentru 24 de operatori economici, comisarii ANPC au dispus oprirea temporară de la comercializare a produselor vândute sub sigla unor campanii publicitare expirate, până la informarea corectă a consumatorilor. Au fost aplicate 47 de amenzi contravenţionale de 166.000 lei şi 12 avertismente pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor.

Ultima oră
Pe aceeași temă