Inspectorii de la Protecţia Consumatorului spun că una dintre promoţiile firmei ar fi falsă.
Hipermarketul Carrefour a fost amendat cu 30.000 de lei de inspectorii de la Protecţia Consumatorului, după ce un client a demonstrat că promoţia derulată de magazine „Plătim de zece ori diferenţa” este falsă. Bărbatul cumpărase de puţină vreme o jucărie dintr-un alt supermarket şi când a văzut textul promoţiei, dar şi preţul produsului, identic cu al său, s-a adresat vânzătorilor pentru a cere să i se plătească de zece ori diferenţa, aşa cum spunetextul reclamei.
Angajaţii magazinului i-au cerut acestuia bonurile cu care a cumpărat din altă parte produsul, precum şi jucăria, iar când bărbatul s-a dus după ea acasă, vânzătorii au schimbat preţul.
Potrivit unui informaţiilor oferite de inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj, după acest incident bărbatul s-a adresat autorităţilor, care au început un control care ar fi evidenţiat practici comerciale incorecte, concretizate în acţiuni înşelătoare, menite să inducă în eroare consumatorii.
Promoţie înşelătoare
Hipermarket-ul derula promoţia „Garanţia celui mai bun preţ”, pentru jucării şi anumite categorii de produse, materialele publicitare menţionând că dacă cumpărătorul găseşte un produs similar mai ieftin în altă parte, magazinul îi plăteşte de 10 ori diferenţa.
„Petentul, văzând preţul unei jucării mai ridicat decât cel al jucariei identice pe care o cumpărase de la un alt hipermarket în urmă cu aproximativ o oră, a adus la cunoştinţa reprezentanţilor operatorului economic că doreşte să beneficieze de garanţia celui mai bun pret, prezentând totodată şi bonul de achiziţie a produsului de la alt magazin. Pentru confruntare, angajaţii au solicitat consumatorului prezentarea jucăriei, interval de timp ce le-a permis acestora modificarea preţului”, a precizat inspectorul şef al CJPC, Mircea Radu. Deocamdată, conducerea companiei Carrefour nu a emis un punct de vedere oficial, legat de acest eveniment. Însă există unii angajaţi ai companiei care spun că, probabil, compania franceză va contesta sancţiunea dată de inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Şi asta pentru că reprezentanţii companiei spun că valoarea amenzii ar fi una exagerată, în raport cu presupusul prejudiciu care ar fi fost suferit de către clientul nemulţumit, care a şi depus reclamaţia.
Ce nereguli invocă CJPC
Angajaţii au refuzat să-i acorde clientului „garanţia” de care se vorbeşte în promoţie, motivând că pentru a beneficia de aceasta facilitate trebuie ca produsul sa fie achiziţionat chiar de la hipermarketul în cauză, lucru asupra caruia consumatorul nu a fost informat în nici un fel, iar textul promoţiei nu era clar, spun autorităţile. De asemenea, inspectorii CJPC Cluj au precizat că reclamantului nu i-a fost pus la dispoziţie regulamentul promoţiei, ci doar procedura internă, valabilă pentru angajaţii operatorului economic.