Circa 300 de lucrฤtori portuari au protestat, ieri, în faศa sediului Companiei Naศionale Administraศia Porturilor Maritime Constanศa. Acศiunea vine la numai o zi dupฤ ce Tribunalul Constanศa a decis cฤ patru din cei ศapte membri ai Consiliului de Administraศie al CNAPMC au fost numiศi ilegal, ceea ce face ca majoritatea deciziilor luate în ultimii patru ani sฤ fie, practic, la rândul lor, ilegale.
Respectând scenariul protestelor din ultimii ani, membrii Federaลฃiei Naลฃionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) ลi ai Organizaลฃiei Patronale “Operatorul Portuar“, organizatorii protestului, au fost înarmaศi cu vuvuzele ลi butoaie de tablฤ, dar ศi cu utilaje grele. Protestatarii acuzฤ conducerea CN APM SA Constanลฃa de starea avansatฤ de degradare a infrastructurii de transport naval, de lipsa contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval, de neimplicare în reglementarea problemelor cu impact major asupra dezvoltฤrii economice a portului, precum Master Planul Portului Constanลฃa.
Preศedintele CCIR, atac dur
Cu o zi înainte de protest, Mihai Daraban, preศedintele Camerei de Comerศ a României ศi a celei din Constanศa a atacat dur modul în care este condus portul, în cadrul emisiunii “Jocuri de Putere“, moderatฤ de Rareศ Bogdan la Realitatea TV.
“Al patrulea ca dimensiune din Europa, din pฤcate nu ศi al patrulea ca trafic. În primul rând, portul e într-o paraginฤ totalฤ. Este, probabil, ultima redutฤ de stat controlatฤ încฤ de echipa Mazฤre. Din pฤcate, managementul portului nu a fฤcut altceva, în ultimii ani, decât sฤ împartฤ dividende (…) Infrastructura existentฤ, la care nu s-a mai contribuit deloc la capitolul întreศinere, tarifele ศi politicile portuare care sฤ îl facฤ neatractiv pe piaศa internaศionalฤ. Nu o sฤ înศeleg de ce a trebuit sฤ fie împฤrศite acele procente din societatea de administrare. În primul rând, e o societate care prin denumire ar trebui sฤ facฤ profit în euro, sฤ nu cearฤ Guvernului bani, iar toศi cei câศtigaศi sฤ îi ruleze în infrastructura existentฤ. Vorbim de menศinerea capacitฤศilor existente. Navele se pun pe uscat în Portul Constanศa“, a ลeful CCIR.
DECLARAลขIE
„A fost o chestiune politicฤ“
“Portul are un potenศial enorm. Este delicat acolo pentru cฤ nu intrฤ pe agenda publicฤ. Se invocฤ aceastฤ Ordonanศฤ 109 de management valabilฤ ศi în alte zone, dar acolo nu a fost genul Taromului sau a altor entitฤศi care sunt sub Ordonanศa 109. Acolo a fost o chestiune strict politicฤ, o impunere de-a echipei Mazฤre a unei conduceri a portului. Trebuie sฤ o spunem pe ศleau“. Mihai Daraban, preศedintele CCIR.