23.1 C
București
marți, 18 iunie 2024
AcasăSpecialAchizițiile de certificate verzi ale companiei Electrica Furnizare, suspectate că ar fi...

Achizițiile de certificate verzi ale companiei Electrica Furnizare, suspectate că ar fi fost făcute pe baza unei înțelegeri anterioare

Un raport realizat de Consiliul de Administrație al companiei Electrica Furnizare ridică întrebări cu privire la legalitatea achizițiilor de certificate verzi făcute de companie, arată HotNews.ro.

„Există o suspiciune rezonabilă că tranzacțiile au fost determinate de o înțelegere anterioară și realizate mai târziu pe piața certificatelor verzi de pe OPCOM, ceea ce este ilegal”, se arată în documentul obținut de HotNews.ro.

Potrivit sursei citate, în lunile aprilie-mai 2016, compania ar fi făcut mai multe tranzacții, cumpărând 1.6 milioane de certificate verzi de 47 de milioane de euro, de la 11 firme aparținând grupului portughez EDP Renewables. Aceste tranzacții au atras atenția prin volumul neobișnuit de mare și perioada lungă de livrare, până în 2019, în condițiile în care piața se confruntă cu un excedent uriaș de certificate verzi. 

„Pe piață, există discuții cu privire la aspectele etice ale acestor tranzacții, din cauza volumului neobișnuit, perioadă de livrare (până în 2019), precum și din cauza modului prin care Electrica Furnizare și-a ales partenerii pentru tranzacționarea certificatelor verzi, răspunzând la ofertele de vânzare ale grupului EDP Renewables, în loc să lanseze oferte pentru achiziționarea de certificate verzi pentru toți producătorii de pe piață”, se precizează în raport. 

 „Este necesară o verificare minuțioasă a tranzacțiilor descrise mai sus, pentru că există o suspiciune rezonabilă că ele nu au fost făcute în interesul Electrica Furnizare SA”. De asemenea, să se ia în considerare riscul la care este supusă companie atunci când tranzacții de milioane de euro se află la mâna a câtorva familii, fără să existe pârghii de control adecvate”, se mai arată în document 

Raportul arată că directorii Electrica Furnizare nu ar fi informat Consiliul de Administrație cu privire la tranzacțiile efectuate, deși au existat mai multe întâlniri în acea perioadă. În aceste condiții, Consiliul de Administrație a precizat că este necesar să înceapă un audit pentru clarificarea lucrurilor. 
  
  
 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă