Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sărbători fără kilograme în plus. 10 sfaturi pentru a trece cu bine peste mesele copioase de Crăciun

De Crăciun e momentul să ne relaxăm, să ne întâlnim cu prietenii, cu familia și să uităm de rutina zilnică și grijile ei. Această perioadă este specială prin încărcătura ei emoțională, pentru că, din punct de vedere alimentar, nu ar trebui să fie decât o perioadă ca oricare alta. Asta teoretic, pentru că lucrurile știm bine că stau cu totul altfel: mese multe și copioase, porții mari și gazde care nu se pot refuza... și bineînțeles că toate acestea sunt stropite cu licori bahice de cea mai bună calitate și la ore cât mai mici.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

24.12.2016 - 11:00

De Crăciun e momentul să ne relaxăm, să ne întâlnim cu prietenii, cu familia și să uităm de rutina zilnică și grijile ei. Această perioadă este specială prin încărcătura ei emoțională, pentru că, din punct de vedere alimentar, nu ar trebui să fie decât o perioadă ca oricare alta. Asta teoretic, pentru că lucrurile știm bine că stau cu totul altfel: mese multe și copioase, porții mari și gazde care nu se pot refuza... și bineînțeles că toate acestea sunt stropite cu licori bahice de cea mai bună calitate și la ore cât mai mici.

Specialista în nutriţie Lygia Alexandrescu prezintă pentru „România liberă“ un set de recomandări pentru masa de Sărbători, în condiţiile în care, în general, după această perioadă festivă „câștigul“ ponderal este de 2 până la 4 kg. Ca regulă generală, trebuie să încercați să controlați la maximum ce consumați și mai ales în ce combinaţii.

Din fericire, e foarte simplu să evităm disconfortul gastro-intestinal și în același timp să ne răsfățăm cu cele mai delicioase preparate de sezon.

Iată care sunt principiile de urmat:

1. Divizați meniul pe mese distanțate în timp la cel puțin o oră – pentru a diminua riscul indigestiei, trebuie să dați stomacului un timp să digere ce ați consumat la masa anterioară înainte de a veni cu o altă „avalanșă“.

2. Alegeți gustări ușoare - mușchi de pui sau curcan, brânză degresată, fructe de mare.

3. Atenție la mărimea porției - contează aromele și calitatea alimentelor, nu obținerea unui stomac plin.

4. Evitați alimentele grase și prăjite, precum și sosurile grele (chiar și în salate) și optați pentru preparate pe bază de pui, curcan și pește, legume și fructe proaspete bogate în fibre (consumate disociat).

5. Limitați alimentele care favorizează indigestia - suc de portocale sau de roșii, condimentele în exces și, în general, alimentele acide.

6. Mestecați suficient alimentele pentru a combate tulburările gastro-intestinale.

7. Consumați apă pe tot parcursul mesei în cantități mici și dese, pentru a menține sistemul digestiv activ și pentru a evita deshidratarea (care încetinește metabolismul).

8. Evitați băuturile carbogazoase dulci în timpul mesei și chiar după masă, pentru a limita balonarea.

9. Consumați alcoolul cu atenție întrucât poate crea o serie de probleme: crește presiunea arterială a sângelui, crește cantitatea de enzime hepatice necesare descompunerii acestuia, crește activitatea sistemului nervos central și favorizează apariția tulburărilor gastro-intestinale.

Cu toate acestea, de sărbători se consumă mari cantități de alcool sub diverse forme – explică nutriționista Lygia Alexandrescu. Vinul roșu este băutura sezonului și trebuie consumat cât mai natural, fără aditivi – pentru a evita migrenele – și, de asemenea, nu trebuie uitat că beneficiile sale scad odată cu creșterea cantității consumate. Vodca este alcool pur care, prin metabolizare, se transformă în compuși toxici, deci trebuie monitorizată cu atenție cantitatea consumată. Pentru a ține o evidență clară a consumului de alcool trebuie să evitați umplerea continuă a paharului neterminat.

10. După petrecere: o plimbare ușoară de o jumătate de oră ar putea ajuta mult digestia, deoarece așezarea în poziția culcat după masă cauzează urcarea acidului din stomac în esofag și apariția „arsurilor“.

După cum știm cu toții, zilele și mai ales nopțile de sărbători înseamnă mese copioase, consum de alcool, atmosferă în care se fu-mează și de aceea recuperarea ulterioară este obligatoriu să se facă printr-o dietă ușoară, bogată în fructe, legume proaspete și multă apă, precum și plimbări lungi în aerul tare al iernii.  

Vinul roșu este băutura sezonului și trebuie consumat cât mai natural, fără aditivi, pentru a evita migrenele. Nu trebuie uitat că beneficiile sale scad odată cu creșterea cantității consumate.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...