13.4 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăSocialPacketa România: rata de retur la magazinele online din România este în...

Packeta România: rata de retur la magazinele online din România este în creștere

Dezvoltarea industriei de eCommerce din România, concomitent cu schimbarea comportamentului de consum al românilor – mai predispuși să facă mai multe achiziții online decât anii trecuți –  generează pentru comercianții online o rată de retur mai ridicată. Potrivit legii în vigoare, consumatorii au la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a returna produsele cumpărate.

Rata de retur a produselor achiziționate online variază în funcție de segment. În cazul plăților în avans (cu cardul), rata de retur este mai scăzută, fiind cuprinsă între 1% și 3%. Nu același lucru se întâmplă și în cazul plăților ramburs (plata la livrare), unde rata de retur variază între 5% și 15%, în funcție de categoriile de produse.

Pentru magazinele online această problemă devine și mai serioasă, pe măsură ce au și mai multe comenzi în afara României, și trebuie gestionată cu parteneri de încredere care să asigure returul produselor în cele mai bune condiții.

„Ne așteptăm ca rata de retur să continue să crească în lunile noiembrie și decembrie, odată cu creșterea vânzărilor în evenimentele de reduceri de final de an, precum Black Friday și campania de Crăciun, mai ales în anumite industrii online, precum fashion. Motivele returului variază de la inadvertențele produselor, calitatea acestora, starea de funcționare etc. Pe termen lung, însă, rata de retur a produselor va fi mai mică, pe măsură ce tot mai multe comenzi vor fi achitate online, cu cardul”, spune  Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.

Packeta România oferă comercianților clienților finali și acest serviciu de returnare a produselor, atât în România, cât și în afara țării, la costuri avantajoase. Packeta România oferă suportul logistic simplificat pentru returul coletelor, clienții având la dispoziție o rețea națională formată din peste 800 de puncte pick-up, unde pot preda coletele cu produse, pentru ca acestea să fie returnate comercianților de la care au fost achiziționate.

„Una dintre principalele provocări pentru clientul final o reprezintă documentarea insuficientă referitoare la politica de returnare a comenzilor. În afară de documentare, lipsa unei soluții viabile privind returul, cât și costul de retur. Aceste motive sunt un impediment și pentru magazinele online deoarece costul de retur pe lanțul de aprovizionare este aproximativ dublu față de livrarea propriu-zisa către client, generând astfel costuri interne care pot reprezenta câteva procente semnificative din cifra de afaceri”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Columbia a anunțat că va rupe relațiile diplomatice cu Israelul

Președintele columbian Gustavo Petro a declarat, miercuri, că țara sa va rupe relațiile diplomatice cu Israelul, pe al cărui lider l-a acuzat de „genocid”...

Columbia a anunțat că va rupe relațiile diplomatice cu Israelul

Președintele columbian Gustavo Petro a declarat, miercuri, că țara sa va rupe relațiile diplomatice cu Israelul, pe al cărui lider l-a acuzat de „genocid”...

nasturii cămășii au sărit și i s-a văzut tricoul cu “Votați Piedone!”

Ilustrație: Marian Avramescu Premierul românilor autentici, Marcel Ciolacu, nu a putut să nu respecte tradiția autohtonă de 1 Mai Muncitoresc și a savurat mici...
Ultima oră
Pe aceeași temă