9.2 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSocialMetroul din Cluj-Napoca, undă verde de la Guvern! Când va fi gata...

Metroul din Cluj-Napoca, undă verde de la Guvern! Când va fi gata și cât costă

Metroul din Cluj-Napoca este proiectul la care visează toți locuitorii orașului și care urmează a fi pus în aplicare printr-o hotărâre de Guvern.

Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.

Când va fi gata metroul din Cluj-Napoca

Durata de execuţie a proiectului este estimată la circa 10 ani. „Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan”.  Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Dan Cărbunaru.

Potrivit purtătorului de cuvânt, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti. „Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”, a precizat oficialul Guvernului.

21 de kilometri, 19 stații. De unde vin banii

Metroul din Cluj-Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 2 miliarde de euro şi va avea o durată de execuţie de 10 ani, potrivit Ministerului Transporturilor, care a publicat la începutul lui decembrue Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Din cele 19 staţii, secţiunea centrală, cu 9 staţii între Europa Unită şi Sfânta Maria, de 7,5 kilometri, este finanţată prin PNRR cu 300 de milioane de euro. banii vor fi folosiți pentru lucrări la structură, fără instalaţii, cale de rulare sau automatizări.

Trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasgeri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

Citiți România Liberă și pe Google News

Redacția
Redacțiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri Reuters. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Neuropatie diabetică: Tipuri, simptome și cauze

Neuropatia diabetică este o complicație a diabetului care afectează sistemul nervos. Este o boală progresivă, iar simptomele se agravează în timp. Neuropatia diabetică apare atunci...

Serviciile germane de informații suspectează Rusia de finanțarea partidelor regionale de extremă dreapta

Agenția germană de informații interne a cerut luni autorităților de la Berlin să îi acorde mai multe puteri pentru a putea monitoriza fluxurile financiare,...

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...
Ultima oră
Pe aceeași temă