10.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSocialMAE confirmă responsabilitatea Royal Caribbean în cazul celor 15 români izolați pe...

MAE confirmă responsabilitatea Royal Caribbean în cazul celor 15 români izolați pe mare!

Cazul celor cincisprezece membri ai echipajului de pe nava de croazieră ”Navigatorul Mărilor”, aparținând companiei Royal Caribbean, care au intrat joi în greva foamei, sperând în acest fel că își vor determina angajatorii să le permită debarcarea și plecarea către casă după două luni de izolare pe mare, a ajuns în atenția oficialilor Ministerului de Externe după publicarea, în ”România Liberă”, a unui articol ce prezenta situația îngrijorătoare a românilor duși cu vorba de către angajator și plimbați două luni de pe un vas pe altul, în regim de izolare.

 Cei cincisprezece români, care lucraseră inițial pe nava ”Imnul Mărilor”, au fost transferați pe ”Navigatorul Mărilor” în data de 6 mai, Royal Caribbean preluându-i de pe o insulă privată a companiei, situată în Bahamas, în perspectiva unui unui charter planificat a decola din Miami către România pe 16 mai. În mod surprinzător, însă, la doar o zi după reînbarcare, directorul Michael Bayley anunța într-o scrisoare către angajați că românii vor fi transferați pe o a treia navă, ”Încântarea Mărilor”, și vor trebui să mai aștepte două săptămâni pe vas, pentru a zbura apoi din Barbados în România abia pe 21 mai.

Deși vasul pe care se aflau a acostat duminică, 10 mai, în portul din Miami, existând în mod normal posibilitatea debarcării în acel moment în condițiile în care Royal Caribbean și-ar fi îndeplinit obligațiile de trimitere a documentațiilor către Centrele pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din Statele Unite, solicitarea românilor a primit ca răspuns din partea angajatorului noar o nouă amânare, încă una dintr-o serie destul de numeroasă în condițiile în care primul anunț legat de debarcare și de plecarea acasă fusese făcut pe date de 30 martie.

Ministerul de Externe intervine pentru repatrierea în regim de urgență a celor 15 români

Solicitat de către ”România Liberă” să prezinte un punct de vedere oficial asupra cazului, Ministerul de Externe a declarat ieri că, prin intermediul Ambasadei României la Washington și al oficiilor consulare ale României în SUA, a efectuat constant demersuri pe lângă companiile angajatoare și autoritățile americane în vederea identificării de soluții pentru acordarea de asistență cetățenilor români aflați la bordul navelor de croazieră în calitate de personal navigant, misiunea diplomatică și oficiile consulare ale României în SUA menținând un dialog permanent atât cu reprezentanții companiilor care operează vasele de croazieră în regiune, cât și cu cetățenii români aflați la bordul acestora, și acordând asistență consulară în limita competențelor și cu respectarea legislației statului de reședință, inclusiv a măsurilor adoptate în contextul pandemiei de COVID-19.”

Cu privire la cazul navei de croazieră Navigator of the Seas, MAE precizează că atât reprezentanții Consulatului General al României la Miami, cât și Centrala MAE au fost informați în mod direct de către un cetățean român aflat la bordul vasului de croazieră cu privire la decizia unui grup de cetățeni români de a adopta această formă de protest. În consecință, Consulatul General al României la Miami a semnalat situația conducerii companiei angajatoare, cu solicitarea de a identifica soluții pentru repatriere în regim de urgență. De asemenea, situația a fost semnalată și autorităților americane competente. Potrivit ultimelor informații comunicate MAE de către reprezentanții companiei angajatoare, repatrierea cetățenilor români ar urma să aibă loc în a doua parte a lunii în curs.

Întârzierile, cauzate de faptul că Royal Caribbean nu a transmis documentația necesară repatrierii

Dincolo de comunicarea protocolară la care au apelat oficialii MAE, comunicatul Ministerului face lumină și în ceea ce privește responsabilitatea pentru situația de criză în care s-a ajuns în prezent, scoțând la iveală faptul că, deși angajatorii de la Royal Caribbean au plasat vina în sarcina autorităților sanitare din Statele Unite, care nu ar fi aprobat zborurile de repatriere, oficialii americani au dezvăluit că, în realitate, operatorul nu și-a îndeplinit obligația de a transmite documentația necesară trimiterii acasă a românilor.

”La solicitarea oficiului consular al României la Miami, reprezentanții companiei au menționat că decizia de amânare, în repetate rânduri, a organizării zborurilor de repatriere s-a datorat faptului că autoritățile sanitare americane nu au aprobat organizarea acestora. În acest context, urmare a demersurilor Consulatului General al României la Miami pe lângă autoritățile americane, cele din urmă au precizat că reprezentanții companiei angajatoare nu au transmis documentația necesară în conformitate cu reglementările stabilite în contextul pandemiei de COVID-19”, se arată în răspunsul Ministerului de Externe la solicitarea de informații înaintată de ”România Liberă”.

Alți 93 de români din serviciile de personal navigant au fost repatriați săptămâna trecută

În contextul mai sus prezentat, MAE reiterează responsabilitatea angajatorilor  în materia repatrierii cetățenilor români ale căror contracte de muncă sunt în derulare (nefinalizate), în conformitate cu dispozițiile contractului de muncă și în strictă concordanță cu măsurile adoptate de autoritățile americane în contextul pandemiei de COVID-19.

MAE informează, de asemenea, că 93 de cetățeni români, personal navigant în cadrul unei companii de profil, au fost repatriați săptămâna trecută. Repatrierea a fost posibilă ca urmare a demersurilor Departamentului Consular și ale Consulatului General al României la Miami pe lângă compania angajatoare, precum și a eforturilor depuse de misiunile diplomatice ale României la Haga și Belgrad pe lângă autoritățile competente ale statelor pe care grupul de navigatori le-a tranzitat în drumul spre România.

Cele mai citite

Deficitul bugetar a crescut, după primul trimestru

Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din Produsul Intern Brut după primele trei luni din acest an, soldul negativ cifrându-se la 35,88 miliarde de...

Fântânile arteziene din Sectorul 4, pregătite pentru zilele călduroase de vară

Sectorul 4 al Capitalei este o comoară ascunsă pentru cei care își doresc să exploreze frumusețea orașului. Printre numeroasele sale atracții, cum ar fi...

Soluții pentru protecția împotriva exploziilor de praf

În peisajul comercial de astăzi, asigurarea siguranței și securității este vitală, în special în ceea ce privește reducerea riscurilor asociate cu exploziile de praf....
Ultima oră
Pe aceeași temă