Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto Arhiva

Daea: Ţinta pentru echilibrarea balanţei comerciale cu carne de porc este de opt ani

Ţinta pentru echilibrarea balanţei comerciale cu carne de porc este de opt ani, iar dacă vom avea succes, mai devreme, a declarat, miercuri, ministrul Agriculturii, Petre Daea, adăugând că intervalul de timp menţionat este de fapt prevăzut în Programul de Guvernare.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 18.04.2018 - 14:43

"Avem obiectivul ca programul de creşterea efectivelor de animale şi cel de susţinerea reproducţiei la suine să se desfăşoare timp de 8 ani. Este prevăzut în Programul de Guvernare pentru a susţine produsele deficitare. Mie, ca ministru, îmi vine misiunea să îl pun în operă. Noi avem o ţintă, în opt ani, şi sperăm să atingem acest obiectiv în etapele pe care le vom desfăşura, dar dacă vom avea un succes mai devreme, cu atât mai bine. Programul derulat cu Cooperativa Agricolă "Ţara Mea" este un proiect început anul trecut şi nu are termen, dar are însă nişte obiective de atins: să ajungă la cel puţin 60% din consumul fiecărui magazin din acest lanţ să fie asigurat din carnea produsă în România. Cel puţin 60%, dar asta nu ne opreşte deloc să ajungem la 100%", a precizat Petre Daea, la lansarea "Raftului Românesc" cu produse din carne de porc în lanţurile de magazine Kaufland.

Şeful MADR a precizat că România trebuie să apeleze din nefericire la importurile de carne de porc pentru a asigura consumul, dar a adăugat că urmăreşte ca acest import să fie din ce în ce mai mic şi "apoi evident să îl şi neutralizăm".

"Acum la importuri suntem undeva la 40-45% din consum carne de porc şi aceste procent variază pe perioade şi în funcţie de consum intern şi de perioada de valorificare a cărnii de porc. Sunt oscilaţii generate de piaţă", a adăugat Petre Daea.

Întrebat care este cauza acestor importuri de carne de porc, care ocupa de ani buni primul loc în balanţa cu produse agroalimentare, ministrul a răspuns: "pentru că nu avem, iar consumul trebui satisfăcut".

"Aici nu te joci cu populaţia. Şi dumneavoastră, când nu aveţi vă duceţi să cumpăraţi şi cumpăraţi pentru că vă este necesar traiului zilnic. Extrapolând la nivelul populaţiei, consumul trebuie asigurat, populaţia trebuie hrănită. (..). Magazinele trebuie aprovizionate, oamenii trebuie să aibă de unde să cumpere, în aşa fel încât să poată să trăiască şi să mănânce zi de zi. Fără mâncare niciunul dintre noi nu ar fi fericit", a menţionat oficialul MADR.

Kaufland România a lansat anul trecut, în luna noiembrie, împreună cu Cooperativa Agricolă "Ţara Mea", primul program naţional pentru carne de porc 100% românească, prin care se doreşte preluarea a peste 60% din carnea de porc românească, respectiv în jur de 300.000 de porci pe an, până în anul 2020.

Acest program a intrat în etapa a doua, respectiv lansarea unei zone special amenajate în magazinele Kaufland România -
"Raftul Românesc" - în care sunt expuse separat produsele din carne de porc românească pentru a încuraja clienţii să opteze pentru produsele autohtone.

Retailerul preia în prezent 800 de porci pe zi pentru aprovizionarea magazinelor din întreaga ţara cu carne de porc de provenienţă locală, ajungând la 200.000 de porci în acest an, iar treptat să atingă cantitatea asumată la demararea programului, respectiv 300.000 de porci pe an în 2020.

"În noiembrie dădeam drumul la un astfel de program (...) de a consuma în România produsele pe care le facem în siguranţă şi la un preţ cât mai cumsecade. Iată că azi am fost talonat şi uneori mi-aţi barat direcţia de mers pentru că manifesta interes. (...) Sunt prezent aici şi oriunde în ţară acolo unde se construieşte. Nu voi fi niciodată acolo unde se dărâmă sau acolo unde se critică, de dragul criticii. Nu voi fi niciodată într-un dialog unde epitetele sparg ecranul televizorului şi uneori sparg timpanele oamenilor, care aşteaptă de la noi, pe de o parte înţelegere, dar mai mult decât atât, aşteaptă construcţie, a face, a servi, a dezvolta, într-un cuvânt: a face bine. Felicit pe cei care au înţeles programul şi care au pus în spaţiile aceste bine construite, au pus pe rafturi produse româneşti şi într-un procent mai mare de 51%, iată că este vorba de 60%", a explicat ministrul Agriculturii.

Şeful MADR a adăugat că programul dedicat raselor Bazna şi Mangaliţa nu este concurent celui de creşterea efectivelor de suine, ci unul complementar, care se adresează gospodăriilor mici pentru salvarea celor două rase, "care au fost prăbuşite în ultima perioadă, neglijenţa cuibărindu-se, iar abandonul a fost evident".

Potrivit lui Valer Hancaş, director Comunicare şi Corporate Affairs, Kaufland România, "Raftul Românesc" este singurul raion de pe piaţă dedicat exclusiv produselor locale şi oferă un sortiment extins de 25 de produse de carne de porc din România. În prezent este disponibil în magazinele Kaufland din Bucureşti (Barbu Văcărescu şi Basarab), iar până la finele lunii aprilie va ajunge în toate cele 119 hipermarketuri din reţea.

"Sperăm ca aceste 25 de produse puse la dispoziţie în permanenţă pentru consumatori sunt sută la sută româneşti, produse autentice din porci crescuţi în România, sacrificaţi în România şi care speram să convingă prin calitatea excepţională şi gustul autentic românesc", a spus Hancaş. În prezent, 60% din carnea de porc din vitrinele Kaufland este românească.

Înainte de susţinerea conferinţei de presă, ministrul Agriculturii a dorit să viziteze magazinul şi "Raftul Românesc", o acţiune care s-a dovedit a fi extrem de complicată în condiţiile în care fiecare pas era urmărit de jurnalişti şi de cameramani. Acest lucru l-a determinat să facă un slalom rapid printre rafturi, pentru a putea scăpa de "urmăritori". Ministrul a trecut şi pe la raftul cu ouă şi s-a declarat mulţumit de preţ: "Foarte bun preţul, 12,99 lei pentru 30 de ouă, 40 de bani oul. Iată că orice pas făcut înainte este sănătos".

Conform datelor Ministerului Agriculturii, România importă anual circa 230.000 tone de porci şi carne de porc (circa 30.000 tone porci vii şi 200.000 tone carne de porc) cheltuind astfel circa 350 milioane de euro pe carnea importată. În acelaşi timp, ţara exportă de aproape 60 de ori mai puţin, adică aproximativ 4.000 tone de carne şi produse din carne de porc.

Statistica Ministerului Agriculturii pe primele nouă luni din 2017 arată că, în topul importurilor din ţările UE şi terţe, domină carnea de porc proaspătă şi refrigerată, cu 165.419 tone, în valoare de 342,27 milioane de euro

Comentarii

loading...