„În cel mult două luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri nou-nouțe, moderne, de ultimă generație, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17 și eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri. Iar discutăm de finanțare și mă voi lupta să avem acești bani, în special din fonduri europene. 37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri, tocmai și-au cumpărat recent astfel de rame sistemul feroviar din Italia și din alte părți”, a spus Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, aceasta este parte din „soluția de viitor” și nu cârpeala care se face de zeci de ani, în care sunt reparate locomotive vechi de 40 de ani.
„Consecința subfinanțării cronice din ultimii ani nu este de ieri sau de azi sau din ultimele trei luni sau din ultimele 6 luni, ci de 30 de ani de zile și nu mă feresc să spun asta și am tot spus-o. Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat. Asta nu se poate face din gesturi sau din vorbe, ci cu capitalizare masivă a acestor companii și cu bani de investiții. Nu există eficientizare fără investiții. Eu sunt un liberal și asta este o parte din doctrina liberală. Nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba să investești în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba efectiv de capital de lucru: trenuri noi, șine noi ca să fiu specific”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Tot vineri, Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, după o zi și jumătate de la incidentele feroviare, între care accidentul de la Fetești și alte două trenuri care au staționat zece ore în câmp, a promis că se va încerca intervenția rapidă, astfel ca întârzierile să nu fie mai mari de 40 de minute.
Cătălin Drulă a spus, într-o conferință de presă, că se vor face limitări de viteză și de tonaj pentru traficul feroviar în această perioadă.
El și-a cerut scuze în avans pentru că vor mai fi zile în care vor exista întârzieri ale trenurilor.
Cu toate acestea, Drulă speră că întârzierile nu vor mai fi atât de mari, pentru că se va încerca să se intervină rapid, astfel încât să nu mai fie întârzieri de câteva ore, ci de maxim 40 de minute.
Tot din planul de măsuri, ministrul Transporturilor a spus că s-a lucrat și la aparatele de aer condiționat ale trenurilor.
„Pentru a repara partea de aer condiționat, fie că e vorba de încărcare cu freon, fie că e vorba de alte componente ale sistemelor, vagoanele pleacă prerăcite din depou, acolo e o locomotivă care le răcește ca să ajungă la linie prerăcite”, a declarat Cătălin Drulă.
Ministrul a spus că acestea sunt măsuri luate pentru această perioadă.
În plus, Drulă a mai spus că garniturile sunt însoțite, pe cât este posibil, de electricieni care să prevină și să remedieze problemele ce pot să apară.
Potrivit ministrului, ceea ce se întâmplă acum este consecința subfinanțării cronice din ultimii 30 de ani, când tot ce s-a făcut a fost „cârpeală”.