Avem cea mai mică rată de promovare din ultimii patru ani, așa cum, surprinzător, a recunoscut și Ministerul Educației, chiar din primul comunicat de presă legat de Titularizare.
E clar că tot mai multe persoane au ajuns să creadă că e bine să lucrezi în sistemul de învățământ preuniversitar, mai ales după experiența din ultimul an a pandemiei COVID-19, când cadrele didactice, așa cum s-a inoculat expresia, nu au fost “afectate de pandemie”, adică nu au fost trimise în șomaj ethnic.
Rata de reușită de la Titularizare, de doar 44,47%, demonstrează însă că nu este așa ușor să ocupi un post didactic în sistemul de învățământ preuniversitar.
Din nefericire, o altă concluzie, pe care o tot formulăm de ceva ani, este că mulți tineri care ies de pe băncile facultăților nu sunt pregătiți pentru cariera de dascăl.
Într-adevăr, se poate discuta despre cât de relevantă este proba scrisă de la Titularizare pentru capacitatea unui profesor de a preda la catedră, dar, în același timp, este bine că examenul de acces în sistemul de învățământ preuniversitar și-a făcut un reunume, ca fiind o probă dificilă.
Marea problemă a sistemului de învățământ preuniversitar este că mulți dintre candidații care au obținut note mici la Titularizarea predau deja de ceva ani în școlile din România și, pentru că nu prea e de ales, în acest moment, vor preda în continuare.
Anunțurile unor miniștri ai Educației că nu vor mai sta la catedră cei care iau note sub 5 la Titularizare s-au dovedit doar vorbe în vânt.
Până în pandemie, sistemul de învățământ nu era atractiv pentru multe persoane, acum, o carieră didactică pare să stârnească interesul mai multor indivizi, dar care nu sunt pregătiți.