26.1 C
București
joi, 18 iulie 2024
AcasăOp & EdOpiniiȘcoala românească, PISA(tă) în continuare

Școala românească, PISA(tă) în continuare

Ministerul Educației ne-a anunțat că a fost publicat un al treilea volum de rapoarte cu privire la rezultatele obținute de elevii români la testele internaționale PISA, cele care, în principal, își propun să observe cum pot școlarii să utilizeze informațiile dobândite în sistemul educațional în probleeme de zi cu zi.

Alt volum, alte pagini, dar, din nefericire, aceeași poveste.

Putem remarca încercarea echipei de comunicare a ministrului Ligia Deca de a sublinia partea plină a paharului (dacă se poate discuta despre așa ceva, în condițiile date).

Concret, ministerul de resort ne informează că puțin mai mult de 50% dintre elevii supuși testelor au “trecut examenul” – nu este un examen și de aceea folosesc ghilimelele – în loc să atragă atenția că aproape jumătate au fost apreciați analfabeți funcționali.

Nimic nou! De ani buni suntem tot acolo!

Concluzia ce trebuie formulată este că nu se vede efortul de a îmbunătăți situația, în ciuda declarațiilor decidenților din Educație.

Nu vedem o schimbare radicală a curriculei.

Mai mult, putem constata o tendință de a conduce sistemul de învățământ preuniversitar, tot mai mult, către o “joacă de-a școala”.

Practic singurul motiv pentru care nu avem 90% analfabeți funcționali este devotamentul unor profesori cu experiență, în timp ce “mințile cenușii” din Ministerul Educației rămân încremenite.

La minister nu există preocupare pentru un proiect real de îmbunătățirie a situației, ci doar o lăcomie pentru proiecte pe bani europeni sau de la Banca Mondială, justificate prin obținerea unor statistici care să ne prezinte situația reală din școală.

Participarea României la PISA 2022 a fost susținută prin proiectul ROSE (ROMANIA SECONDARY EDUCATION PROJECT), cu sprijin  acordat Guvernului României de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Ministerul Educației

Abureală: doar proiecte menite să îmbunătățească veniturile unor “dinozauri” din minister și obținem niște rapoarte cu care, repede, ne ștergem (nu mai precizez unde, că nu mă adresez unor analfabeți funcționali).

P.S.: Mă repet și cu această ocazie – nu sunt tratate nici cu seriozitate aceste teste de către elevi și profesori, în multe cazuri.

Urmărește România Liberă pe  XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă