11.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăOp & EdOpiniiLegile care continuă degradarea imaginii de dascăl

Legile care continuă degradarea imaginii de dascăl

Este deja evident că în elaborarea proiectelor noilor legi ale Educației, îndelung frământate de președintele Klaus Iohannis, nu s-a ținut cont de probleme esențiale ale elevilor, precum bullying-ul, violența în școli, măsurile teoretice pe care le invocă ministrul Ligia Deca fiind doar praf în ochi.

Coaliția de guvernare se opune înființării centrelor de reeducare pentru elevii cu devieri grave de comportament și insistă pe exmatriculare.

Această măsură, coroborată cu admiterea necontrolată pregătită pentru unele colegii nu face altceva decât să creeze o uriașă prăpastie între școlile pentru beizadele și cele pentru “prostime”, pentru elevii din familiile oamenilor de rând, unde vor putea fi azvârliți adolescenții agresivi.

Mai mult, noile legi continuă procesul derulat de peste trei decenii de către politicienii de pe Dâmbovița, de continuă degradare a imaginii profesorului, atât în sistemul de învățământ preuniversitar, cât și în cel superior.

Subfinanțarea este pasul principal, dar nu singurul important.

Vedem că Legea învățământului preuniversitar nu doar că nu corectează lacunele legislative care îi lasă pe dascăli pradă abuzurilor directorilor de școli și/sau inspectoratelor școlare – cazul unei profesoare din Dâmbovița pentru care direcțiunea școlii a inventat metodologii, doar pentru a-i bloca rămânerea în activitate, mi se pare sugestiv – ba chiar crește politizarea prin inventarea unei autorități centrale de control asupra directorilor de școli care nu sunt supuși partidelor aflate la putere.

Prin Legea învățământului preuniversitar, profesorul rămâne sau devine și mai vulnerabil.

Nu există măsuri în noua legislație pregătită, pentru a readuce dascălii pe treapta firească în societate.

Cât despre sistemul de învățământ superior, aici se accentuează la maximum puterea “caracatițelor” din marile universități de stat.

Un tânăr asistent sau lector, precum și un auxiliar profesionist cu experiență, nu va avea de ales decât să se supună dictaturii impuse de rectorii puternic susținuți de partide.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă