0.6 C
București
sâmbătă, 4 decembrie 2021
AcasăOp & EdCe câștigă ministerul și cât pierd elevii prin închiderea școlilor

Ce câștigă ministerul și cât pierd elevii prin închiderea școlilor

Am ajuns la jumătatea primei săptămâni de vacanță impusă de Ministerul Educației pentru toți elevii și preșcolarii.

După cum a anunțat președintele Klaus Iohannis, această măsură ar trebui să contribuie la reducerea răspândirii COVID-19.

În realitate însă, vedem că zilele de vacanță suplimentare acordate elevilor ar putea avea efect de bumerang și ar putea conduce la o creștere a cazurilor de infectare cu Sars COV 2.

Drumurile către stațiunile montane au fost pline de autoturisme cu părinți și elevi care au găsit în vacanța prelungită prilejul perfect pentru o evadare din cotidian.

Cu alte cuvinte, vom avea noi aglomerări în stațiunile montane, unde distanțarea nu este altceva decât o poveste.

Trebuie menționat că închiderea școlilor este încă o măsură prin care guvernanții descurajează vaccinarea.

Abia începuseră mai mulți părinți să opteze pentru a-și vaccina copiii care merg la școală, că reprezentanții statului au pus capăt acestui val de imunizare, închizând toate unitățile de învățământ preuniversitar pentru o perioadă de două săptămâni.

Vorbim din nou despre o scoatere din ritmul de învățare/predare a elevilor/profesorilor.

Avem tot mai multe exemple în care dascălii și elevii au reușit să se adapteze la învățământul online, astfel încât acesta să devină eficient, după o experiență de mai bine de un an.

Guvernanții au ales să pună capăt și acestui progres.

Este adevărat că mai sunt încă multe unități de învățământ unde elevii nu au acces la învățământul online.

Elevii din aceste școli puteau intra în vacanță, dar în unitățile de învățământ în care predarea online funcționa acceptabil, nu trebuia să se suspende cursurile.

Ni s-a spus că aceste cursuri vor fi recuperate în vară.

Să fim serioși, nici în vremurile fără pandemie ultimele două săptămâni de școală nu presupuneau o predare serioasă, în cele mai multe cazuri.

Să luăm în considerare că înainte de acele două săptămâni sunt șanse foarte mari ca situațiile școlare ale elevilor să fie deja încheiate.

Ministerul Educației câștigă însă niște bani, obligând cadrele didactice să intre în concediu de odihnă în aceste două săptămâni.

Este o problemă pentru minister că a fost nevoit să plătească zile de concediu neefectuate de cadrele didactice.

În vacanța de vară este mai ușor pentru profesori să găsească motive pentru a se trece în activitate (corigențe, amenajări ale claselor pentru noul an școlar etc.).

E greu ca un cadru didactic să găsească motive pentru a merge în activitate în aceste două săptămâni, ceea ce se traduce printr-o economie realizată de minister, evident, sacrificând pregătirea elevilor.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu-Mihail Mușoiu scrie în presa centrală din anul 2008. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar, a absolvit FJSC și deține un master în Științele Comunicării.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă