Față de începutul lunii curente, numărul școlior încadrate în scenariul roșu este aproape dublu.
Această situație a fost transformată de mai multe persoane fizice și juridice cu “intrare” pe la directori de unități de învățământ sau pe la inspectori școlari, în afaceri profitabile, cu minimum de efort.
Peste noapte, au răsărit firme și specialiști gata să îi învețe pe dascăli cum să folosească platformele online de predare și dispozitivele digitale.
Evident, cheia succesului este recomandarea din partea conducerii unei școli sau chiar a inspectoratului.
Iar taxele nu sunt de neglijat, în multe cazuri, fiecare profesor care se înscrie la câteva ore de curs, fiind nevoit să plătească 150 de lei sau chiar dublu, în unele situații.
Mai interesant este că multe dintre aceste cursuri se dsfășoară online.
Dacă profesorul care s-a înscris la un astfel de curs se presupune că nu știe să utilizeze platformele online, cum o să acceseze lecțiile și cât va reuși să învețe?
S-a creat un cadru propice pentru dezvoltarea unor astfel de afaceri sau scheme, mai bine spus, tocmai pentru că Ministerul Educației nu a făcut mai nimic pentru instruirea profesorilor.
Am avut câteva cazuri izolate de cursuri organizate de case ale corpului didactic, pentru câțiva profesori, praf în ochi.
Profesorii dedicați, îngrijorați că nu pot ține cursuri de calitate în fața elevilor, sunt literalmente disperați în aceste momente, deoarece se văd obligați să mai scoată bani din buzunar și pentru cursuri, după ce au investit în laptop-uri, tablete și abonamente la internet.
Ce face Guvernul pentru acești oameni?
Nu doar că nu le oferă bani pentru dispozitive digitale sau material didactic, dar a mai și amânat majorările salariale din Învățământ.