13.1 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăLifestyleInstalarea unei turbine noi sau recondiționate: Ce înlocuiri de piese esențiale implică...

Instalarea unei turbine noi sau recondiționate: Ce înlocuiri de piese esențiale implică acest proces?

Turbina, cunoscută în atelierele auto și sub denumirea de turbosuflantă, este un compresor centrifugal, a cărui mișcare este asigurată de emisiile motorului.

Pe baza energiei imprimate de dinamica gazelor de eșapament produse, turbina trimite cu putere aer curat înapoi în motor, însă cu un debit mult mai mare, decât ar primi motorul în mod normal.

Deși concepută special pentru a funcționa fără probleme pe întreaga durată de viață a unui motor, această piesă auto esențială se poate defecta mai devreme sau mai târziu.

Instalarea unei turbine noi (sau recondiționate la un atelier auto specializat) presupune pași de lucru specifici, pe care în analizăm împreună în cele ce urmează:

Sfaturi esențiale în cazul erorilor cauzate de uleiul utilizat

Uleiul de motor joacă un rol foarte important în buna funcționare a turbosuflantei, de aceea, pentru protejarea întregului sistem al acestei piese auto, se recomandă utilizarea unui agent lubrifiant de calitate, conform indicațiilor oferite de producătorul auto respectiv.

În cazul în care optezi în mod eronat pentru un anumit tip de ulei (ex: uleiul de motor cu un nivel de vâscozitate neadecvat; uleiul de motor ce conține anumite impurități etc), această decizie poate duce la defectarea turbinei.

Problemele acesteia, determinate de utilizarea neinspirata a unui anumit tip de ulei pentru motor, sunt cele mai des sesizate, în cadrul expertizei auto. De aceea, la demontarea / montarea unei turbine, noi sau recondiționate, se recomandă și schimbarea întregii linii prin care uleiul.

În cazul în care această recomandare este ignorată, posibilele probleme deja existente pe linia de lubrifiere – depuneri ale sedimentelor de carbon în furtunuri, cauzate de temperatură ridicată a uleiului de motor – determină în timp blocaje pe traseu, dar și un nivel de contaminare îngrijorător.

Schimbarea completă a sistemului ce permite tranzitul uleiului

Lubrifierea necorespunzătoare este o cauză primara pentru eșecul unei turbine. Atunci când nu este alimentată în mod optim cu o cantitate suficientă de ulei, viteza foarte mare la care această piesă auto funcționează va determina avarii, produse într-un timp relativ scurt.

Așadar, pentru o calitate / cantitate optimă de ulei, necesară lubrifierii corespunzătoare a turbosuflantei, odată cu instalarea acesteia se recomandă și instalarea unui filtru de ulei nou.

Astfel, se asigură un proces eficient de lubrifiere, având la baza: îndepărtarea sedimentelor de carbon, schimbarea tuturor elementelor de pe linia de lubrifiere, utilizarea uleiului optim pentru modelul de autoturism respectiv.

Instalarea unei turbine noi sau recondiționate: Alte elemente ce se recomandă a fi schimbate

Pentru a prelungi viața unei turbosuflante, în timpul procesului de recondiționare la care această piesă auto este supusă, se mai recomandă și înlocuirea unor elemente vechi, precum:

  • garniturile pentru galeria de evacuare către turbina;
  • garniturile de la carcasa acesteia;
  • garniturile de la returul uleiului de motor;
  • garniturile pentru orice alt furtun asociat turbinei.

Însă este important de precizat faptul că numărul acestor garnituri poate varia de la model de motor la altul. În consecință, este recomandat să mergi cu mașina la un service auto specializat pe astfel de lucrări, astfel încât să beneficiezi de servicii pliate pe specificul autoturismului tău.

Cauți un service auto specializat pe reconditionari turbine in Bucuresti? Descoperă oferta Robnec și lasă-ți mașina pe mâinile unor specialiști cu o experiență de peste două decenii în astfel de operațiuni, pentru a te bucura de o funcționare optimă și de lungă durată a motorului.

Robnec oferă servicii complete de recondiționare turbine: schimbarea filtrelor, verificarea și curățarea circuitelor turbo, schimb ulei, diagnosticare computerizată cu verificarea valorilor și a parametrilor motorului, a pieselor electronice și electrice – debitmetru de aer, sonde de presiune și sonde de temperatura care duc la funcționarea optima a motorului.

Redacția
Redacțiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri Reuters. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Emma Răducanu, în sferturile de finală ale turneului de la Stuttgart

Britanica Emma Răducanu s-a calificat în sferturile de finală ale turneului WTA 500 de la Stuttgart, după ce a învins-o în două seturi, cu...

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Israelul, atac cu rachete asupra Iranului

Israelul a lansat un atac asupra Iranului ca răzbunare pentru atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute, a declarat ABC News...
Ultima oră
Pe aceeași temă