Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

4 aspecte utile, dar mai puțin cunoscute despre service-urile auto

Reviziile, întreținerile și reparațiile la mașină îl fac pe orice șofer să viziteze un service auto de câteva ori pe an.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 18.11.2020 - 15:52

Reviziile, întreținerile și reparațiile la mașină îl fac pe orice șofer să viziteze un service auto de câteva ori pe an. Ca în cazul fiecărei afaceri, există aspecte care rămân necunoscute pentru majoritatea clienților, având ca rezultat decizii mai puțin informate la alegerea atât a service-ului auto, cât și a serviciilor acestuia.

 

Mecanicul contează la fel de mult ca service-ul

 

Atunci când alegi un service, prima opinie contează. Bineînțeles, sunt importanți factori precum locația, prețurile și dotările de calitate, bine întreținute - cum ar fi un elevator auto sau un elevator 2 coloane, acestea fiind unele dintre echipamentele mai vizibile dintr-un service. Totuși, personalul service-ului contează la fel de mult. Oricât de mult te bazezi pe cunoștințele tale auto, o relație de încredere între client și mecanic este esențială. Acesta îți va face recomandări, iar unele aspecte sunt interpretabile. Spre exemplu, pot apărea imperfecțiuni sau defecțiuni minore, care pot aștepta sau care nu au un impact deosebit, însă care să fie prezentate drept urgente de mecanic. De aceea, e recomandat să frecventezi același service și să construiești o relație de încredere cu un mecanic profesionist. În caz contrar, uneori ar fi bine să ceri o a doua părere.

 

E mai ușor decât crezi să fii înșelat într-un service

 

Nu toate service-urile au practici la fel de corecte. Majoritatea clienților știu că se pot confrunta cu practici incorecte sau chiar înșelătorii, însă atenția nu e suficientă - trebuie să știi și la ce să fii atent. Iată câteva exemple de practici îndoielnice pe care le practică service-uri auto de care să te ferești:

●     înlocuirea pieselor noi comandate pentru client cu piese auto mai vechi, utilizând chiar cutiile noi pentru a-l duce în eroare pe acesta;

●     completarea uleiului de motor, în loc de schimbarea lui completă, care este facturată către client;

●     curățarea filtrelor, în loc de schimbarea acestora cu unele noi, așa cum ați stabilit;

●     oferirea de gratuități care sunt compensate în mod incorect - spre exemplu, revizia gratuită care are ca rezultat o listă exagerată de probleme de remediat;

●     creșterea prețului final după finalizarea reparațiilor, depășind calculul realizat anterior;

●     recondiționarea casetei de direcție cu defecțiuni, în timp ce clientul plătește pentru comandarea uneia noi la recomandarea service-ului, aceasta fiind una din piesele care pot fi destul de costisitoare.

 

Aproximativ jumătate din service-urile auto din țară funcționează fără autorizație

 

Având în vedere toate riscurile și problemele cu care te poți confrunta atunci când mergi la un service, probabil că nu vei fi mirat să afli că numărul service-urilor auto care funcționează fără autorizație nu este unul mic. Se estimează că pentru fiecare service auto cu autorizație, există unul care funcționează fără. Cu alte cuvinte, dacă alegi la întâmplare service-ul, ai șanse 50-50 să dai peste unul neautorizat. Soluția este simplă: fie să vezi certificatul de autorizare al service-ului la locația sa, fie să verifici online în lista service-urilor auto autorizate creată de Registrului Auto Român.

 

Nu e obligatoriu să ieși mai mulțumit de la service-ul din cadrul unui dealership

 

Nu e un secret faptul că prețurile service-urilor auto din cadrul dealership-urilor au tendința să fie mai mari decât în cazul celor independente. O parte din șoferi trec peste acest inconvenient în ideea unor servicii mai bune și a unui risc mai redus. Totuși, atunci când alegi între cele două tipuri de service-uri, ar fi bine să știi câteva lucruri:

●     Comunicarea este mai eficientă în cadrul service-ului independent, fiind un lanț al comunicării mai lung în cazul celui de la dealership.

●     Prețurile mai mari de la service-urile dealership-urilor nu au legătură doar cu piesele de calitate utilizate, ci și cu locația, clădirea și alte cheltuieli cu impact asupra imaginii dealership-ului.

●     De obicei, problemele mașinii sunt investigate mai bine în cadrul service-urilor independente.

Service-urile auto independente se pot dovedi mai adaptabile la nevoile tale, pe când cele din dealership-uri se axează pe sisteme și proceduri.

Comentarii