Startup-ul japonez ispace Inc a anunțat miercuri (26 aprilie) că încercarea sa de a face prima aterizare privată pe Lună a eșuat după ce a pierdut contactul cu aterizatorul său Hakuto-R Mission 1 (M1), concluzând că cel mai probabil s-a prăbușit pe suprafața lunii.
O încercare comercială japoneză de a ateriza pe prima lună din lume a eșuat.
Modelul de aterizare Hakuto-R Mission 1 al startup-ului ispace, care ar fi trebuit să aterizeze marți, cel mai probabil s-a prăbușit în timp ce încerca să aterizeze, potrivit directorului executiv al ispace, Takeshi Hakamada.
„ Am pierdut comunicarea, așa că trebuie să presupunem că nu am putut finaliza aterizarea pe suprafața lunară.”
Landerul japonez M1 a fost lansat acum patru luni pe o rachetă SpaceX.
Dacă ateriza cu succes, ar fi desfășurat un rover și ar fi testat performanța unei baterii experimentale cu stare solidă pe Lună.
Startup-ul japonez Ispace inc a făcut prima încercare de aterizare pe Lună, oferind date valoroase pentru ceea ce va urma
Startup-ul spune că dispozitivul de aterizare a finalizat deja opt din cele 10 obiective ale misiunii în spațiu, oferind date valoroase pentru următoarea încercare de aterizare în 2024.
Eșecul de marți marchează al doilea eșec în această săptămână pentru dezvoltarea spațiului privat, după ce racheta Starship a lui SpaceX a explodat la câteva minute după ce a zburat de pe rampa de lansare.
Doar Statele Unite, fosta Uniune Sovietică și China au aterizat cu succes nave spațiale pe Lună, încercările din ultimii ani din partea Indiei și a unei companii private israeliene s-au soldat cu eșec.
Purtătorul de cuvânt al guvernului japonez, Hirokazu Matsuno, a declarat că țara sa dorește ca ispace să „încerce în continuare”, deoarece eforturile sale au fost semnificative pentru dezvoltarea unei industrii spațiale interne.
Japonia își propune să trimită astronauți japonezi pe Lună până la sfârșitul anilor 2020, dar a suferit eșecuri recent, inclusiv noua sa rachetă H3 eșuând în timpul lansării sale de debut în martie.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!