13 C
București
joi, 22 februarie 2024
AcasăEconomieEconomie internaționalObiectiv G7: reducerea emisiilor autovehiculelor cu 50% până în anul 2035

Obiectiv G7: reducerea emisiilor autovehiculelor cu 50% până în anul 2035

Miniştrii Energiei şi Mediului din G7 au stabilit duminică obiectivul de a reduce emisiile de dioxid de carbon ale autovehiculelor cu cel puţin 50 % până în 2035, comparativ cu nivelurile din 2000.

Ţările din Grupul celor 7 şi-au stabilit această ţintă concretă printr-o Declaraţie comună adoptată duminică, la finalul reuniunii de două zile ce s-a desfăşurat la Sapporo (nordul Japoniei), şi care s-a axat pe accelerarea eforturilor de combatere a schimbărilor climatice.

Concret, miniştrii au semnalat oportunitatea colectivă de a reduce cu cel puţin 50% emisiile parcului auto din G7 până în 2035 sau înainte de această dată, comparativ cu nivelul din 2000, ca punct intermediar pentru a ajunge la emisii nete zero şi pentru a măsura progresul eforturilor de decarbonizare şi electrificare a sectorului auto.

Măsura se încadrează în obiectivul global de a ajunge la emisii nete zero în sectorul auto până în 2050, ceea ce va necesita acţiuni cheie în industria din toate ţările, incluzând măsuri deja aplicate de către membrii G7 pentru a reuşi ca 100% din vânzările de noi autovehicule de pasageri să fie de modele electrice, până în 2035.

Pentru a atinge acest obiectiv, ţările membre s-au angajat că coopereze în privinţa dezvoltării infrastructurii de producere a autovehiculele electrice, precum şi a sistemelor de încărcare, în plus faţă de sprijinul pentru combustibili neutri la emisii, conform declaraţiei comune.

Alte măsuri menţionate sunt eforturile „pentru armonizarea activităţilor care să garanteze furnizarea de materiale pentru baterii” şi pentru a sprijini reciclarea acestor dispozitive.

Cu scopul de a promova utilizarea hidrogenului drept energie curată, „se vor evalua dezvoltările de tehnologii precum vehiculele cu celulă de combustibili, vehiculele hibride şi combustibilii cu emisii scăzute sau fără emisii de CO2, inclusiv biocombustibilii şi combustibilii sintetici”, adaugă Declaraţia.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Cătălin Mihai
Cătălin Mihai
Cătălin Mihai a absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București și lucrează în presa centrală din anul 2014. În paralel cu activitatea jurnalistică, a activat ca redactor în cadrul Editurii Universității din București. A lucrat pentru România Liberă ca editor online și jurnalist sportiv între anii 2019-2021, iar din martie 2023 s-a alăturat din nou echipei.
Cele mai citite

Ciolacu, despre demiterea șefului APIA: Este DNA sesizat

Liderul PSD, Marcel Ciolacu a reacționat în cazul demiterii directorului general al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), liberalul Ionuţ...

Big Brother te veghează? Aplicaţia Signal îţi ascunde numărul!

Signal, aplicația de mesagerie criptată cunoscută pentru angajamentul său față de confidențialitate și securitate, a anunțat lansarea unei funcții revoluționare, menită să îmbunătățească...

Ploiești: Cupa Irina Deleanu la Gimnastică Ritmică a ajuns la a 23-a ediție

Sala Sporturilor Olimpia găzduieşte, de joi până duminică, cea de-a 23-a ediţie a Cupei Irina Deleanu la Gimnastică Ritmică, întrecere pe care Federaţia Română...
Ultima oră
Pe aceeași temă