Potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei şi al Damen, contractele majore recent semnate vor permite ca la Şantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiţie a construcţiilor navale în Marea Neagră.
„Sunt şase luni de când şantierul beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte majore va permite ca şantierul să funcţioneze la capacitate maximă încă din această vară. Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore”, se arată în comunicat.
Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Şantierul Naval Mangalia este o navă de croazieră de 155 de metri, pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Nava va fi construită în întregime la Santierul Naval Damen Mangalia.
Tot în Şantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).
„Putem spune că Şantierul Naval Damen Mangalia îşi reîncepe activitatea şi începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare şantier naval din Europa. Economia României are de câştigat. Este o nouă etapă în construcţia navală din România. Parteneriatul dintre România şi grupul Damen aduce beneficii pentru ambele părţi, continuând o lungă tradiţie a construcţiilor navale în Marea Neagră! Sunt create locuri de muncă, oportunităţi şi perspective pentru viitorii investitori şi furnizori”, a spus Nicolae Bădălău, ministrul Economiei.
Reprezentanţii Şantierului Naval spun că astfel vor fi oferite oportunităţi şi pentru industria maritimă românească.
„Potenţialul şantierului Mangalia este imens şi reprezintă baza ca Damen să-şi realizeze ambiţiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri şi offshore-energetic. Şantierul oferă oportunităţi nu doar pentru grupul Damen, ci şi pentru personalul din construcţii navale şi pentru industria maritimă românească în ansamblu”, a declarat Chris Groninger, Managing director al Şantierului Naval Damen Mangalia.
Sursa citată menţionează că, pentru a-şi îndeplini contractele recent semnate, Şantierul Damen Mangalia intenţionează să creeze noi locuri de muncă.
„Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, în şantierul Mangalia erau 1.700 de angajaţi. Acest număr a crescut în mod constant şi este de aşteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârşitul anului”, se mai arată în comunicat.
Valoarea totală a acestor contracte este de 600 de milioane de euro.
Înainte de a prelua conducerea operaţională a Şantierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experienţă în România. Grupul Damen a achiziţionat în anul 1999 Şantierul Naval Galaţi. De la deschiderea porţilor sale în 1893, acest şantier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea şantierului de către Grupul Damen. Şantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an şi asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajaţi, precum şi angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajaţi ai subcontractanţilor.