19.6 C
București
sâmbătă, 18 septembrie 2021

Măsuri stricte pentru evitarea unui nou „dieselgate”

Poluarea aerului este cea mai importantă cauză de deces prematur în Uniunea Europeană iar eurodeputații încearcă să limiteze cât mai mult poluarea provocată de gazele de eșapament. Discrepanța între testele de laborator și cele reale ale emisiilor de conducere trebuie să se încheie până la 30 septembrie 2022 iar deputații europeni au stabilit diferența între testele de laborator și valorile reale ale emisiilor în timpul funcționării vehiculelor.

Comitetul pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară a adoptat o modificare a normelor UE privind măsurarea emisiilor din mașinile ușoare de pasageri și comerciale (Euro 5 și Euro 6), cu 55 de voturi pentru și 14 abțineri. Deputații doresc să reducă substanțial emisiile de NOx pentru a rezolva problemele grave cauzate de poluarea aerului.

Potrivit Raportului privind calitatea aerului din 2019 al Agenției Europene de Mediu, poluarea aerului a condus la mai mult de jumătate de milion de decese premature în 2016 și reprezintă numărul unu de mediu de deces prematur în UE.

Deoarece autoturismele produc 40% din totalul emisiilor de NOx din UE, acestea sunt o sursă semnificativă de poluare a aerului, în special în zonele urbane. Uniunea Europeană este prima regiune din lume care introduce teste de emisii reale de conducere (RDE) pentru a măsura acești poluanți emiși de vehicule în timp ce sunt conduși pe drum.

Ultima oră
Pe aceeași temă