22.1 C
București
vineri, 26 iulie 2024
AcasăEconomieEconomie internaționalGuvernul Poloniei critică dur decizia Germaniei și a UE de a interzice...

Guvernul Poloniei critică dur decizia Germaniei și a UE de a interzice fabricarea maşinilor pe benzină, pe motorină şi hibride din 2035

Guvernul Poloniei a lansat un atac virulent la adresa Germaniei şi a Uniunii Europene(UE), denunţând „presiunile” care au condus la decizia „absurdă” de a interzice fabricarea mașinilor pe benzină, pe motorină şi hibride începând din anul 2035.

„Au fost discuţii lipsite de transparenţă şi informale, Germania a insistat pentru soluţii de care beneficiază în principal pieţele sale, iar acest lucru nu are nicio legătură cu tranziţia corectă.

Din punctul nostru de vedere, factorul decisiv în alegerea tehnologiilor în următoarele decenii trebuie să fie piaţa şi societăţile, nu presiunile UE”, a mai transmis aceasta, potrivit antena3.ro.

Guvernul Poloniei nu e de acord cu decizia absurdă a Germaniei de a interzice producerea mașinilor pe benzină, sperând într-o schimbare a planurilor

„O revizuire a reglementării privind interzicerea înmatriculărilor maşinilor noi dotate cu motoare pe combustie este planificată în 2026. Sunt încrezătoare că până atunci UE va înţelege absurditatea deciziei şi că planurile vor fi revizuite”, a precizat Anna Moskwa, conform site-ului de ştiri NotesfromPoland.com.

Guvernul de la Varşovia argumentează că tehnologia maşinilor electrice nu a avansat suficient pentru a oferi soluţii până în 2035, avertizând asupra efectelor pe care deciziile Uniunii Europene le au asupra cetăţenilor şi economiei.

„Ministrul Anna Moskwa a votat la cererea mea împotriva interzicerii vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie după 2035”, a declarat marţi seară premierul Poloniei, Mateusz Morawiecki.

UE: Fără automobile cu motoare pe combustie din 2035

Uniunea Europeană a pus capăt unei decizii ambițioase și de anvergură: interzicerea vânzărilor noi de mașini cu motor cu combustie începând cu 2035.

Textul validat va obliga autoturismele noi să nu mai emită CO2 începând de la mijlocul deceniului următor, ceea ce înseamnă, practic, o interdicţie a comercializării de automobile care funcţionează pe bază de benzină şi motorină, precum şi a celor hibride.

Acordul a fost oficializat în timpul unei întâlniri a miniștrilor energiei și transporturilor, la Bruxelles, marți dimineață, unde regulamentul a primit aprobarea finală, notează Euronews.com.

Dar Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă. Berlinul a dorit ca vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie să fie permise şi după 2035, dacă utilizează combustibili sintetici, scrie Agerpres.

Urmărește România Liberă pe  Twitter, Facebook și Google News!

Cătălin Șerban
Cătălin Șerban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă