Sondajul realizat de EXEC-EDU, liderul pieศei de executive education, evidenศiazฤ tendinศele รฎn programele de well-being din companii.
Majoritatea acestor programe includ evenimente de team building, consiliere ศi suport psihologic, precum ศi sesiuni de gestionare a emoศiilor ศi relaศiilor.
Companiile cautฤ programele de well-being
รn ceea ce priveศte bugetul alocat pentru aceste iniศiative:
- 41% dintre companii au menศinut bugetul la acelaศi nivel รฎn ultimii doi ani.
- 38% dintre companii au crescut sumele alocate pentru well-being.
Aceste informaศii sugereazฤ o atenศie constantฤ ศi, รฎn unele cazuri, o creศtere a resurselor dedicate bunฤstฤrii angajaศilor รฎn mediul corporativ.
Cererea pentru programe de well-being a cunoscut un trend ascendent dupฤ pandemie, iar angajaศii au รฎnceput sฤ acorde o importanศฤ sporitฤ acestui tip de ateliere. รncep sฤ fie dezvoltate ศi programe mai complexe, integrate, care sunt construite pornind de la necesitฤศile reale din companii. Pe de altฤ parte, succesul acestui tip de iniศiative depinde ศi de implicarea ศi susศinerea managementului. Ei sunt primii care declarฤ cฤ se simt epuizaศi, copleศiศi ศi stresaศi, deci au nevoie la rรขndul lor de susศinere ศi de o mentalitate care sฤ permitฤ promovarea ศi propagarea acestor iniศiative ศi รฎn rรขndul colegilor din subordinea lor,ย declarฤ Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
Pe primul loc รฎn topul activitฤศilor de well-being oferite de companii sunt evenimente de team building (72%), sesiunile de consiliere ศi suport psihologic (43%), de gestionarea emoศiilor ศi relaศiilor (41%), nutriศie (36%), programe de sport sau spaศii destinate sportului (34%), dar ศi seminarii de educaศie financiarฤ (34%).ย
รn topul activitฤศilor de well-being pe care companiile le oferฤ angajaศilor se numฤrฤ รฎn principal evenimentele de team building, care sunt implementate de 72% dintre companii. De asemenea, sesiunile de consiliere ศi suport psihologic sunt disponibile รฎn 43% dintre companii, iar programele de gestionare a emoศiilor ศi relaศiilor sunt oferite de 41% dintre acestea. Alte activitฤศi populare includ programele de nutriศie ศi sport, cu 36% ศi respectiv 34% dintre companii care le oferฤ, alฤturi de seminarii de educaศie financiarฤ, de asemenea, la 34%.
Beneficiile observate de companii ca urmare a acestor investiศii sunt semnificative. Majoritatea respondenศilor (72%) au remarcat o creศtere a gradului de implicare al angajaศilor. รmbunฤtฤศirea brandului de angajator este un alt avantaj important, care a condus la un proces de recrutare mai rapid รฎn 41% dintre cazuri ศi la o fluctuaศie mai micฤ de personal รฎn 36% dintre companii. รn plus, 43% dintre respondenศi au raportat o creศtere a productivitฤศii ศi performanศei echipei, iar 13% au observat o scฤdere semnificativฤ a numฤrului concediilor medicale.
Totuศi, companiile se confruntฤ cu diverse provocฤri รฎn implementarea acestor programe de well-being. Cele mai frecvente dificultฤศi sunt costurile ridicate (41%), lipsa timpului pentru realizarea programelor (40%), lipsa interesului angajaศilor (39%) ศi reticenศa managementului (32%).
รn ceea ce priveศte companiile care nu au implementat deloc activitฤศi de well-being, aproape jumฤtate dintre acestea considerฤ cฤ vor lua รฎn calcul introducerea lor รฎn viitor, recunoscรขnd importanศa acestor programe. Principala barierฤ menศionatฤ este lipsa bugetului, un obstacol pentru 38% dintre respondenศi.
Urmฤreศte Romรขnia Liberฤ peย X,ย Facebookย ศiย Google News!