32.2 C
București
vineri, 19 iulie 2024
AcasăSocialEducațieCe spun sindicaliștii din educație despre așa zisa "detenție" pentru elevi

Ce spun sindicaliștii din educație despre așa zisa „detenție” pentru elevi

Tot mai multe discuții despre intenția Ministerului Educației (ME) de a introduce “detenție” pentru elevii indiciplinați acaparează spațiul public. Discuțiile au pornit de la un articol din proiectul Statutului elevului, aflat în dezbatere publică.

Sindicaliștii din sistemul de învățământ preuniversitar susțin măsura clasei de ore suplimentare pentru elevii indisciplinați, căreia ME nu i-a atribuit încă o denumire.

“Vorbim despre ce pârghii are un cadru didactic, în momentul în care un elev deranjează activitatea care se desfășoară în sala de clasă. Nu pot da peste cap 24 de elevi, ținându-l în continuare pe al 25-lea, care nu înțelege că a venit la școală, a venit într-o instituție unde trebuie să respecte niște reguli de civilizație și comportament. Nu poate suferi o majoritate, pentru comportamentul unei singure persoane. Acel elev va trebui supravegheat de un cadru didactic sau de un reprezentant din personalul auxiliar, într-o clasă unde să i se dea posibilitatea să desfășoare alte activități și să conștientizeze că a greșit. Nu înțeleg de ce, ceea ce funcționează în statele europene, în România este inaplicabil”, a declarat, pentru “România liberă”, președintele Federației Sindicatelor din Educație (FSE) “Spiru Haret”, Marius Ovidiu Nistor.

Vorbim despre ce pârghii are un cadru didactic, în momentul în care un elev deranjează activitatea care se desfășoară în sala de clasă.

Marius Nistor – președintele FSE “Spiru Haret”

Întrebat dacă angajații vor fi retribuiți pentru orele suplimentare cu elevii care vor participa la această clasă și cum vor fi desemnate persoanele responsabile de supravegherea copiilor, liderul sindical a spus: “Nu se pune problema de retribuție. Totul va fi completat, cu norme, cu specificații foarte clare. În această perioadă discutăm două proiecte foarte importante: Statul elevului și Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar. Vrem ca școala să fie un mediu sigur pentru toți? Hai să acceptăm schimbarea! Hai să ne acceptăm și responsabilitățile pe care le avem, toți: părinți, elevi, profesori! Deocamdată este dezbatere. Se caută în permanență cele mai bune soluții pentru a preveni, în primul rând, și a sancționa – deși este un termen cam dur – anumite derapaje. Am cerut și noi propuneri și observații din partea colegilor noștri. Cu siguranță aceste documente foarte importante vor trece prin comisii de lucru, prin Comisia de Dialog Social și vă garantez că se vor lua cele mai bune soluții pentru școala românească”.

Ce spune ministerul

“Având în vedere folosirea eronată, în spațiul public, a sintagmei „sală de detenție”, cu referire la una dintre prevederile proiectului de Statut al elevului, vă comunicăm că sintagma respectivă nu se regăsește în cuprinsul documentului și este o asociere cu un concept care, în proiectul propus de Ministerul Educației, are alt scop”, a precizat ME.

Articolul din proiectul Statului elevului care a stârnit controversele este: “Art. 14 (2) În cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc. În acest caz va fi informat, în scris, părintele/ tutorele/reprezentantul legal al elevului. Prin excepție, elevii cu cerințe educaționale speciale sunt preluați pentru a desfășura activitate cu personal specializat”.

Urmărește România Liberă pe  XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă