14.8 C
București
marți, 30 aprilie 2024
AcasăEconomieAutoAlfa Romeo a prezentat modelul 33 Stradale, dezvoltat sub conducerea fostului șef...

Alfa Romeo a prezentat modelul 33 Stradale, dezvoltat sub conducerea fostului șef de design al Dacia

Alfa Romeo a dezvăluit 33 Stradale, o mașină sport „halo” în ediție limitată, inspirată de 33 Stradale din 1967, derivată din modelul de curse sportive Tipo 33.

Alfa Romeo va construi 33 de exemplare de coupe cu două locuri și toate au fost deja vândute, a spus producătorul auto. Pretul nu a fost dezvaluit, însă.

Mașinile vor fi asamblate de către constructorul Touring Superleggera, al cărui magazin se află aproape de muzeul Alfa Romeo.

33 Stradale are specificații similare cu Maserati MC20. Aceasta va fi propulsată de un motor V6 twin-turbo de 3 litri care produce peste 620 CP, o evoluție a motorului 2,9 V6 folosit la modelele Alfa Romeo de înaltă performanță, cum ar fi sedanul mediu Giulia Quadrifoglio și SUV-ul mediu Stelvio Quadrifoglio.

Va fi construită și o versiune electrică cu baterie, cu o putere de peste 750 CP și o autonomie de peste 450 km (280 mile).

Ambele versiuni au o viteză maximă de 333 km/h (206 mph) și accelerează de la 0-100 km/h (0-62 mph) în mai puțin de trei secunde. Există două moduri de conducere, o setare de drum mai moale și una orientată spre curse.

33 Stradale este construit pe un cadru în H din aluminiu și o structură monococă din fibră de carbon, despre care Alfa Romeo spune că combină rigiditatea și ușurința; cu același scop, structura acoperișului a fost realizată din fibră de carbon și aluminiu, cu uși cu balamale frontale care se deschid în sus. Tocurile geamurilor sunt tot din fibra de carbon, in timp ce luneta este din policarbonat.

Ușile lui 33 Stradale se deschid în sus, despre care Alfa Romeo spune că îmbunătățește accesibilitatea și ergonomia.

33 Stradale este primul model Alfa Romeo complet nou dezvăluit sub conducerea șefului de design Alejandro Mesonero-Romanos, fost șef de design la Seat și Dacia, care s-a alăturat producătorului auto în iunie 2021.

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

Ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, a secretizat jaful financiar de la CS Dinamo București

Clubul Sportiv Dinamo București a ajuns stat în stat de când este condus de Ionuț Popa, dar și un sac fără fund, unde...

Mesajul lui Putin către români

Părintele Ciprian Mega din Oradea s-a bucurat de un tur de forță la Moscova, grație ultimei sale producții cinematografice “21 de rubini.” Marele om...

Rețetă de mici de 1 Mai, de pe vremea bunicilor. Așa faci cei mai gustoși mititei

Ziua de 1 mai sau 1 mai muncitoresc se sărbătorește neapărat cu o porție de mici. Dacă nu vei avea unde să îi servești,...
Ultima oră
Pe aceeași temă