10.2 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăMănescu: Vom realiza o linie feroviară din Viena până în Constanţa

Mănescu: Vom realiza o linie feroviară din Viena până în Constanţa

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, marţi, că România vrea să atragă investitori chinezi în mai multe proiecte de transport, prioritară fiind o linie feroviară de mare viteză, de la graniţa cu Ungaria până la Constanţa.

Linia de mare viteză ar intra în România dinspre Viena şi Budapesta, valoarea lucrărilor de la graniţa cu Ungaria până în Constanţa, prin Bucureşti, fiind estimată la 11 miliarde euro.

“Prima întâlnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi în ianuarie, în prima jumătate a lunii. Vom începe probabil cu un tronson, care este un pic mai uşor de realizat datorită condiţiilor de teren. Interesul foarte mare este să conectăm Portul Constanţa şi să îl dezvoltăm ulterior”, a spus Mănescu.

Citeşte şi: Şova: Aşteptăm constructorii chinezi la proiecte de infrastructură

Ministrul a precizat că discuţiile tehnice privind acest proiect urmează să înceapă cu partenerii chinezi, varianta propusă de partea română fiind de finanţare a proiectului printr-un parteneriat public-privat. Mănescu a arătat că proiectul care va lega Bucureşti de Viena ar avea un impact major asupra creşterii numărului de pasageri pe calea ferată şi ar permite circulaţia trenurilor cu viteze de peste 200-250 km la oră.

Alte proiecte pe care autorităţile le-au propus părţii chineze vizează modernizarea inelului feroviar din jurul Capitalei, linia de cale ferată Iaşi-Giurgiu sau dezvoltarea a două terminale multimodale pentru Portul Constanţa.

Linia de cale ferată Iaşi-Bucureşti-Giurgiu, cu o lungime de 669 km, este reabilitată doar pe o porţiune de 51 kilometri, restul necesitând lucrări ample.

Citeşte şi: Forumul ECE – China. Li Keqiang: România va fi un „tigru” al Europei

După finalizarea lucrărilor, trenurile ar putea circula pe acest traseu cu viteze de 160 km la oră, la călători, şi 120 km la oră pentru transportul de marfă, a spus ministrul.

Referindu-se la proiectul din Constanţa, Mănescu a spus că valoarea estimată pentru lucrările de infrastructură şi a construcţiilor de acostare pentru dezvoltarea terminalelor specializate se ridică 294 milioane euro.

“România are un buget insuficient, iar fondurile europene nu acoperă toate proiectele de infrastructură care pot fi realizate sau care trebuie realizate pentru a avea condiţii favorabile de dezvoltare economică a regiunii. Este foarte clar că trebuie să găsim surse de finanţare alternative”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Cele mai citite

Secta Nicușor Dan e bântuită de sindromul cartofului de pe canapea

Cel mai recent sondaj de opinie din București, realizat de Sociopol, arată o constantă a ultimelor cercetări sociale: Nicușor Dan se menține la cota...
Ultima oră
Pe aceeași temă