20.5 C
București
miercuri, 1 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăIohannis: Reducerea temporară a CAS este o "electorată" pentru mediul de afaceri

Iohannis: Reducerea temporară a CAS este o “electorată” pentru mediul de afaceri

Reducerea temporară a CAS este o "electorată" pentru mediul de afaceri, iar Victor Ponta "demonstrează tuturor că singurul model economic pe care îl utilizează este câştigul electoral", a declarat, joi, preşedintele interimar al PNL, Klaus Iohannis, potrivit Mediafax.

"Reamintim faptul că PNL s-a pronunțat ferm în favoarea reducerii poverii fiscale asupra muncii încă de la începutul anului 2013, care era de fapt, din punct de vedere economic, momentul optim de stimulare a mediului de afaceri prin reducerea CAS la angajator.Este îngrijorător faptul că Guvernul nu a reuşit să convingă FMI în privinţa reducerii CAS la angajator cu 5 puncte procentuale. După declaraţii de intenţie dintre cele mai optimiste, chiar asigurări certe pe care Victor Ponta le-a dat în repetate rânduri, că va convinge FMI în ceea ce priveşte reducerea poverii fiscale asupra muncii, amânarea evaluării acordului cu FMI este un eşec major pe care Victor Ponta și Guvernul PSD trebuie să şi-l asume", a declarat Klaus Iohannis.

Iohannis susţine că, faptul că "FMI nu a fost de acord cu reducerea CAS, demonstrează că Guvernul nu şi-a făcut temele, aşa cum a anunţat în Memorandumul semnat în februarie 2014".

"De fapt, Guvernul nu a adaptat «cadrul fiscal-bugetar» astfel încât reducerea CAS să devină sustenabilă şi în ochii organismelor financiare internaţionale", afirmă Iohannis şi conchide: "În aceste condiţii, decizia Guvernului reprezintă un semnal de alarmă pentru mediul de afaceri.".

Contribuţiile de asigurări sociale vor fi reduse la angajator cu cinci puncte procentuale, dar de la 1 octombrie, cu un impact bugetar de 850 milioane lei, fără majorarea deficitului bugetar, a anunţat premierul Victor Ponta, precizând însă că măsura nu are acordul FMI, ci este asumată de Guvern.

Cele mai citite

Tot mai mulți oameni aleg să mănânce acasă. Fast-food-urile caută noi soluții să atragă clienți

Giganții globali de fast-food sunt nevoiți să regândească strategiile de marketing. Tot mai mulți oameni, afectați de inflație, aleg să mănânce acasă. McDonald's și Starbucks...

Platforma OnlyFans se confruntă cu o anchetă în Marea Britanie

Autoritatea britanică de reglementare în domeniul mass-media, Ofcom, a deschis o investigație pentru a stabili dacă site-ul OnlyFans, destinat exclusiv adulților, face suficiente eforturi...

Ciocniri violente între poliția georgiană și manifestanți la Tbilisi

Poliţia georgiană a folosit forţa marţi împotriva manifestanţilor de la Tbilisi, unde mii de persoane s-au adunat pentru a treia săptămână ca să protesteze...
Ultima oră
Pe aceeași temă