Devenit în numai 5 ani un concept turistic şi cultural de real succes al iniţiativei private româneşti, proiectul Ice Hotel de la Bâlea Lac va fi dedicat anul acesta pietrelor preţioase. „Ice Hotel – Lights and Stones” va fi şi în această iarnă atracţia principală a zonei Bâlea Lac, de puţin timp fiind demarate operaţiunile pregătitoare pentru sezonul 2010 -2011. Ice Hotel va fi inaugurat pe 24 decembrie şi va fi deschis turiştilor până pe 30 aprilie 2011.
Ca o noutate, anul acesta, hotelul hibernal “se lansează” în formulă extinsă, de 14 camere. Încăperile ca de basm vor căpăta nuanţele şi irizaţiile pietrelor preţioase şi semi-preţioase cărora le sunt dedicate: topaz, safir, smarald, diamant, ametist, etc, compunând o feerie de culoare şi spectacol la înălţimea ambiţiosului proiect turistic. Complexul va include un Ice Bar, un Ice Restaurant şi o esplanadă cu expoziţie de statui din gheaţă. Suprafaţa totală de construcţie a hotelului va fi de circa 650 de metri pătraţi, iar fiecare cameră este dotată cu un pat dublu.
Respectând tradiţia consacrată a ediţiilor trecute, “Ice Hotel 2011” va cuprinde şi în acest sezon o serie de acţiuni gândite special în cinstea Sărbătorilor de iarnă precum şi activităţi noi în afara sărbătorilor cum ar fi team-buildingurile.
Turiştii ce vor veni în această iarnă la Bâlea Lac vor putea vizita un Hotel de Gheaţă nou, de dimensiuni extinse faţă de sezoanele precedente, şi cu multe elemente-surpriză. ICE Hotel se bucură de un real succes printre britanici, mai mulţi turişti din această ţară făcându-şi deja rezervări pentru acest sezon.
Văzut iniţial doar ca o curiozitate excentrică rezervată turiştilor ieşiţi din tipare, ICE Hotel, singurul hotel de acest gen din Europa de Sud-Est implementează un concept întâlnit până acum doar în ţările nordice ale Europei, Canada sau Japonia şi are o anumită temă în fiecare an.
Situat în inima Masivului Făgăraş, la 2034 m altitudine, Hotelul de gheaţă a contribuit la dezvoltarea potenţialului turistic al zonei Bâlea Lac şi a devenit una dintre destinaţiile turistice de iarnă preferate de români. Reuşita acestui concept s-a bazat atât pe creativitatea şi viziunea iniţiatorilor săi, cât şi pe strategia de afaceri care a pus în valoare simultan farmecul natural şi facilităţile de agrement oferite de zona.
De la crearea sa din 2005 de către compania Klingeis Consulting, Hotelul de Gheaţă a fost gândit ca făcând parte dintr-un adevărat „complex de gheaţă”, alături de Biserica de Gheaţă, esplanada cu statui de gheaţă sau Winter Park, toate construind un brand turistic pentru Bâlea Lac şi Masivul Făgăraş.