16.6 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăDoar 110 din 410 kilometri sunt plătiţi de la bugetul de stat....

Doar 110 din 410 kilometri sunt plătiţi de la bugetul de stat. Va finanţa UE Autostrada Transilvania?

De abia după terminarea coridorului IV România se poate gândi la bani europeni pentru auto­strada Braşov-Cluj-Borş.

Finanţarea Autostrăzii Transilvania din fonduri europene nerambursabile nu este atât de aproape pe cât îşi doresc oficialii Ministerului Transporturilor. Prezentă acum două luni la Cluj, unde a inaugurat centura ocolitoare a acestui oraş, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a spus: „Vreau să vă dau şi o veste bună, pe care nu o ştie nici măcar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeană, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene”.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană ar fi decis revizuirea reţelei europene TEN-T şi ar fi acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exerciţiu bugetar, 2014-2020.

2012/01/03//216410-tabel.jpg

Ce spune UE?

Uniunea Europeană nu confirmă însă discuţiile privitoare la posibilitatea finanţării autostrăzii din bani europeni în perioada 2014-2020. „Negocierile pentru viitoarea programare a fondurilor pentru perioada 2014-2020 nu au început”, spune Marie-Pierre Jouglain, oficial al DG Regio – Directoratul CE ce se ocupă de fondurile nerambursabile pentru infrastructura de transport. Discuţii privitoare la finanţarea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş în actualul exerciţiu financiar, anume 2007-2013, au existat, confirmă Jouglian, însă prioritară este încheierea lucrărilor la Coridorul IV de transport, anume Piteşti-Sibiu-Nădlac, care e inclus  în reţeaua Trans European Network-Transport (TEN-T).

„Într-adevăr, proiectul secţiunii Braşov-Cluj-Borş este prevăzut să fie finanţat în programul operaţional 2007-2013. Această secţiune nu este inclusă în axele de prioritate TEN-T pentru România. Priorităţile Programului Operaţional de Transport sunt clar definite ca fiind finalizarea axelor reţelei TEN-T”, spune ea. În concluzie, dacă ar fi terminat autostrada Piteşti-Sibiu-Nădlac până la încheierea exerciţiului 2007-2012, România ar fi avut şanse să primească bani pentru Braşov-Cluj-Borş, dar cum aceasta nu s-a întâmplat, singura şansă a autostrăzii rămâne încheierea cu succes a viitoarelor negocieri pentru alocarea de bani europeni aferentă perioadei 2014-2020. 

Cele mai citite

Preşedintele Iohannis a promulgat legea privind sprijinul acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea preţului la energie

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care aprobă ordonanţa de urgenţă a Guvernului 75/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de...

BREAKING NEWS. Istvan Kovacs va arbitra finala Europa League

Arbitrul român Istvan Kovacs a fost delegat de UEFA să conducă finala Europa League dintre Atalanta Bergamo și Bayer Leverkusen, care va avea loc...

EPPO anchetează achiziția de vaccinuri, Comisia Europeană îi reduce bugetul cu 5 milioane de euro. Parchetul European vrea să rezolve amiabil disputa cu Comisia...

Conducerea Parchetului European, condus de Laura Codruța Kövesi, caută să convingă "amiabil" Comisia Europeană să revină asupra deciziei de a reduce finanțarea EPPO cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă