Datele ultimului Barometru european în sfera culturii, realizat în 2013, arată că numai 21% din români au vizitat un muzeu sau o galerie de artă în cursului anului trecut, cu 6% mai puţin decât o făceau în urmă cu 5 ani. Românii sunt în general europenii cel mai puţin activi în sfera culturii.
Numai 7% din români sunt activi şi foarte activi cultural, faţă de media europeană de 18%. Motivul principal pe care românii l-au invocat cu privire la neparticiparea la activităţi culturale în general, nevizitarea muzeelor în special, este lipsa de oferte atractive. Ei consideră într-o proporţie mai mare decât alţi europeni că oferta muzeelor este de slabă calitate. În acest context, Facultatea de Management – SNSPA, editura Tritonic şi Muzeul Naţional al Ţăranului Român (MNTR) vă invită miercuri, 19 februarie 2014, la ora 17.00, la Librăria Cărtureşti MNTR, la o discuţie privind modul în care marketingul poate ajuta muzeele să îşi îndeplinească misiunea culturală şi educaţională. Această discuţie este prilejuită de lansarea cărţii „Marketing muzeal pentru nonmarketeri“, de Alexandra Zbuchea. Prezentarea cărţii va fi făcută de către Virgil Ştefan Niţulescu, director general al Muzeului Naţional al Ţăranului Român, şi de Dragoş Neamu, preşedinte al Reţelei Naţionale a Muzeelor din România.
La această întâlnire sunt aşteptaţi manageri de muzee, persoane care sunt implicate în activitatea de marketing şi relaţii publice în muzee, precum şi toţi cei care lucrează sau nu în muzee, dar sunt interesaţi ca aceste organizaţii să fie tot mai active şi mai căutate de public. Cu acest prilej, se va discuta cu reprezentanţii diverselor muzee din Bucureşti în ce măsură se pot îmbunătăţi oferta şi imaginea muzeelor în rândul publicului, astfel încât să crească numărul de vizitatori şi impactul asupra publicului. Cartea lansată cu acest prilej oferă nu numai câteva date concrete privind acest domeniu, ci şi unele indicaţii privind căile care ar putea să fie urmate.