După ce a radiografiat fiorul revoluţionar al poporului român în ”A fost sau n-a fost?” şi după ce a ”dotat” miliţianul român cu conştiinţă în „Poliţist, adjectiv”, Corneliu Porumboiu, demn reprezentant al noului val de regizori români, revine pe marile ecrane cu o nouă peliculă, ”Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism”, care poate fi văzută zilele acestea pe marile ecrane.
Publicul este avertizat că, deşi în titlu apare cuvântul ”metabolism”, ”corpul” care va fi supus analizelor de tot felul în noua creaţie a tânărului regizor nu va fi unul uman, ci ”organismul” unui film.
Corneliu Porumboiu a mărturisit de unde i-a venit această idee mai mult decât provocatoare: “Scriam deja la scenariu, când a fost propus un proiect de lege care ar fi schimbat modul de finanţare a filmelor în România: ca să obţin fonduri, ar fi trebuit să prezint nu doar scenariul, ci şi un storyboard detaliat. Nu am fost de acord cu această lege, dar mi-a amintit de perioada mea de pregătire ca cineast. Limitările presupuse de pelicula de 35 mm, nevoia de a planifica fiecare cadru au făcut parte din formarea mea. Ca urmare a acestor restricţii s-a dezvoltat şi aplecarea mea faţă de repetiţii şi cadre lungi. Deci am vrut să vorbesc despre naşterea unui film şi constrângerile aferente ei”.